اوباما بار دیگر افزایش حداقل دستمزد را خواستار شد


اوباما بار دیگر افزایش حداقل دستمزد را خواستار شد

خبرگزاری تسنیم: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در پیام هفتگی خود به مردم این کشور بار دیگر افزایش حداقل دستمزد را خواستار شد.

به گزارش خبرگزار ی تسنیم پایگاه اینترنتی کاخ سفید نوشت:، اوباما ضمن تبریک روز کار در آمریکا گفت ما این روز را برای محترم داشتن زنان و مردان در آمریکا جشن می گیریم و امسال دلیلی دیگر برای جشن گرفتن داریم. در پنجاه و سه ماه گذشته، صنایع ما نزدیک به ده میلیون فرصت شغلی جدید ایجاد کرده اند و ماه گذشته برای نخستین بار از هزار و نهصد و نود و هفت، به مدت شش ماه متوالی، ماهیانه دویست هزار شغل تازه ایجاد کردیم.
وی افزود : برای نخستین بار در بیش از یک دهه، سران تجاری اعلام کردند که برای دومین سال، بهترین مکان برای سرمایه گذاری دیگر چین نیست، بلکه آمریکاست. از این رو می توان به مسیری که در پیش گرفته ایم، خوش بین باشیم. ولی باید تصمیم بگیریم که آیا این بهبود اقتصادی برای عده ای در بالا خوب باشد یا باعث افزایش درآمد همه مردم باشد.
وی با اشاره به لزوم تقویت اتحادیه ها و انجمن های کارگری گفت طبقه متوسط و کارگران باید پشت گرم باشند و برای حقوق خود بجنگند. ما نیز به این مبارزه ادامه می دهیم تا همه دارای بیمه ای باشند که بتوانند از پس آن برآیند، حقوق مکفی داشته باشند. در آمریکا، نباید کسی که به صورت تمام وقت کار می کند خانواده اش را در فقر ببیند. کار سخت شایسته دستمزدی عادلانه است و افزایش حداقل دستمزد یکی از راه های تقویت خانواده های کاری است.
رئیس جمهور آمریکا گفت ایالت هایی که حداقل دستمزد را افزایش داده اند، با افزایش میزان فرصت های کاری روبرو بودند زیرا این نیز به سود اقتصاد است. برخی از شهرداران نیز دست به کار شده اند و حداقل دستمزد را به سیزده دلار در هر ساعت رسانده اند. همچنین من نیز به نوبت خود، از شرکت هایی که با دولت قرار داده بسته اند، خواسته ام دستمزدی عادلانه و ده دلار و ده سنت برای هر ساعت کار به کارگران خود پرداخت کنند.
وی گفت آمریکا به این شکل بود که بزرگترین طبقه متوسط تاریخ را ایجاد کرد نه اینکه عده ای خاص در صدر، سود ببرند. می خواهیم اطمینان حاصل کنیم هر کسی که کار و بر اساس قوانین رفتار می کند، جایی برای پیشرفت داشته باشد. کشور ما بر این اساس ساخته شده است، کار سخت، مسئولیت پذیری، فداکاری و مراقبت از همدیگر به عنوان یک بدنه واحد؛ از این رو باید این را هر روز به یاد داشته باشیم.

منبع: واحد مرکزی خبر

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon