برای احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در حال نظرسنجی هستیم/ به‌زودی تصمیم را اعلام می‌کنیم

برای احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در حال نظرسنجی هستیم/ به‌زودی تصمیم را اعلام می‌کنیم

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی دولت گفت: درباره احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در حال نظرسنجی هستیم و به‌زودی تصمیم خود را اعلام می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در حاشیه نشست استانداران در وزارت کشور در جمع خبرنگاران، در رابطه با احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: نظارت بر برنامه بودجه کار معاونت نظارت راهبردی و برنامه ریزی رئیس جمهور است که این معاونت با همین عنوان تشکیل شده و ما همچنان در استان‌ها نظارت می‌کنیم.

وی افزود: ما به‌زودی احیای سازمان برنامه و بودجه یا سازمان مدیریت و برنامه ریزی را اعلام خواهیم کرد و هنوز در این زمینه در حال نظرسنجی هستیم.

سخنگوی دولت در خصوص بسته دولت برای مقابله با تحریم‌ها گفت: ما از سال گذشته ضمن اینکه برای شرایط موجود و استمرار این وضعیت برنامه ریزی کرده بودیم دو برنامه دیگر هم تعریف کردیم. یک برنامه برای شرایط بدبینانه بود که اگر به هر دلیلی اتفاقاتی بیفتد که تحریم‌ها تشدید شود ما با چه برنامه‌ای می‌توانیم کشور را اداره کنیم، حتی اگر برنامه به‌گونه‌ای باشد که تحریم‌ها قطع شود و ما طی یک یا دو سال آینده بیش از 100 میلیارد دلار درآمد مازاد داشته باشیم چطور باید آن را هزینه کنیم. هزینه کردن پول آسان است اما باید در چارچوب برنامه‌ای باشد که منجر به رشد اقتصادی و پیشرفت کشور شود.

** در 5ماهه اول امسال میزان منابع واریزی به خزانه "یک و نیم برابر" شده است

نوبخت با اشاره به تهیه این دو برنامه تصریح کرد: اگر شرایط تحریم به هر دلیلی ایجاب کند ما می‌توانیم از این برنامه‌ها برای پیشرفت کشور استفاده کنیم. اعتقاد ما بر این است که منابع کافی و ظرفیت‌های لازم در کشور وجود دارد که امروز هم من گزارش آن را ارائه کردم. خوشبختانه در 5ماهه اول امسال میزان منابع واریزی به خزانه یک و نیم برابر شده است که نسبت به سال گذشته رشد کرده و نشان می‌دهد که ما می‌توانیم با شرایط تحریم هم کشور را اداره کنیم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه باید این کار با تخصیص بهینه منابع انجام شود، تصریح کرد: تخصیص‌های جاری ما 85 درصد بود اما توانستیم اعتبارات عمرانی را افزایش دهیم.

نوبخت در ادامه با بیان "من در جلسه امروز گزارشی ارائه کردم که نشان می‌دهد اعتبارات عمرانی 5ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته 3.7 برابر افزایش یافته است" تصریح کرد: این نشان می‌دهد که اگر ما با همین منابع کم تخصیص بهینه را انجام دهیم می‌توانیم کشور را به‌خوبی اداره کرده سیاست‌های خروج از رکود را به اجرا درآوریم.

وی در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور مبنی بر اجرای کامل قانون اساسی و عزم دولت برای انجام این کار خاطرنشان کرد: وقتی دولت چنین چیزی می‌گوید صحبت از قوه مجریه است اما وقتی رئیس جمهور چنین صحبتی می‌کند به اختیارات او براساس اصل 113 قانون اساسی بازمی‌گردد؛ رئیس جمهور از یک سو مسئول اجرای قانون اساسی است و از سوی دیگر مدیر قوه مجریه است.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور افزود: البته هر مشکلی که پیش آمده و ما احساس می‌کنیم که در برخی موارد براساس مطالبات و خواسته‌های مردم عمل نمی‌شود به‌دلیل نفس قانون اساسی و اجرای آن نیست بلکه به‌دلیل عدم اجرای کامل قانون اساسی است.

سخنگوی دولت در پاسخ به این سؤال که آیا برنامه دولت معطوف به اجرای خط اول حقوق شهروندی است، گفت: رئیس جمهور در ارتباط با اجرای قانون اساسی به اصولی اشاره کردند که تاکنون به‌درستی اجرا نشده است.

** بودجه 94 را با محتوای بهتر در وقت مقرر به مجلس ارائه خواهیم کرد

نوبخت در خصوص برنامه دولت برای ارائه بودجه 94 به مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما بودجه را در وقت مقرر به مجلس ارائه خواهیم کرد. در عین حال اصلاحاتی در این برنامه اعمال خواهیم کرد که روش بودجه ریزی عملیاتی باشد و تبصره‌های تکراری بودجه را جدا و براساس لایحه‌ای مستقل به مجلس ارائه کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: همان‌طور که من سال گذشته اعلام می‌کردم که بودجه در زمان مقرر ارائه خواهد شد و همه با تردید به این مسئله نگاه می‌کردند اما امسال یک گام بالاتر می‌رویم و هم در وقت مقرر و هم با محتوای بهتر بودجه را تقدیم خواهیم کرد.

وی در خصوص ساماندهی نیروهای انسانی دولت که قرار بود تا خردادماه امسال تدوین شود، تصریح کرد: کسانی که در آزمون‌های قانونی شرکت کردند و مراحل قانونی را طی کرده‌اند به دستگاه‌ها معرفی شده‌اند و براساس قانون به دستگاه‌ها اعلام شده است که نسبت به به‌کارگیری آنها اقدام کنند. همچنین به دستگاه‌ها اعلام کردیم که اگر کمبود اعتبار دارید و نمی‌توانید این افراد را به کار بگیرید به ما اعلام کنید تا این مسئله را در بودجه 94 مشخص کنیم.

سخنگوی دولت پیرامون مدل انتصاب مدیران که قرار بود تا شهریورماه امسال مشخص شود، خاطرنشان کرد: ما هم اکنون برنامه اصلاح نظام اداری را در هشت سرفصل ارائه کرده‌ایم که من آنها را در جشنواره شهید رجایی اعلام کردم و در این زمینه اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

نوبخت درخصوص سفر رئیس‌جمهور به نیویورک نیز گفت: برنامه سفر رئیس‌جمهور به نیویورک به‌زودی مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon