اعضای بسیج فرهنگیان اراک به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام می‌شوند


اعضای بسیج فرهنگیان اراک به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام می‌شوند

خبرگزاری تسنیم: فرمانده سپاه ناحیه اراک گفت: تا پایان امسال ۹۰۰ بسیجی فرهنگی در قالب کاروان راهیان نور به مناطق غرب کشور اعزام می شوند وامروز دومین گروه از انان به این مناطق می روند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، محمدرضا رضایی ظهر امروز در حاشیه مراسم کاروان راهیان نور، در جمع خبرنگاران با اشاره به اعزام دومین گروه کاروان راهیان نور به مناطق جنگی گفت: طرح اعزام کاروان راهیان نور اقدام فرهنگی بسیار مؤثری در زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و نشر و ترویج فرهنگ غنی ایثار و شهادت است که در مدت سال‌های گذشته نتایج بسیار مثبتی به همراه داشته است.

وی افزود: برنامه روایت بازی دراز، عبور از تنگه حاجیان و پخش فیلم عملیات مرصاد از جمله برنامه های فرهنگی گنجانده شده در این اردوی فرهنگی است.

فرمانده سپاه ناحیه اراک تصریح کرد: در این سفر از مناطق عملیاتی کرمانشاه، پاوه، روانسر، مرصاد، اسلام آباد، کرند غرب، قصر شیرین، سر پل ذهاب،گیلان غرب و موزه دفاع مقدس همدان بازدید به عمل می آید.

رضایی با اشاره به لزوم آشنایی نسل جوان با فرهنگ دفاع مقدس و تجدید پیمان با شهدا گفت: از اهداف این اردوی فرهنگی، پاسداری از ارزشهای مقدس شهیدان هشت سال دفاع مقدس و دفاع از نظام جمهوری اسلامی ایران می باشد.

وی افزود: اولین کاروان اعزامی به مناطق غرب و شمال غرب کشور در سال 1393 از استان مرکزی در اردیبهشت به تعداد600نفر اعزام شدند و تا پایان امسال300نفر دیگر به مناطق جنگی اعزام می شوند.

فرمانده سپاه ناحیه اراک تصریح کرد: برگزاری اردوهای راهیان نور، فرهنگ دفاع مقدس را در جامعه نهادینه کرده و تداوم می بخشد.

رضایی بااشاره به جنگ های طول تاریخ گفت: 2دیدگاه در رابطه با جنگ ها وجود دارد، جنگ هایی که دیدگاه عقیدتی دارد و جنگ هایی که جنبه ارزشی ندارد و تنها برای تصرف اراضی و توسعه و نفوذ حکومتی اتفاق می افتد که ترس دشمن از جاودانگی دفاع مقدس مهمترین دلیل مقابله آنها با ارزشهای دینی و میهنی ایران است.

وی افزود: جنگ های دسته دوم همواره در تاریخ محو می شوند، اما جنگ های دسته اول مانند جنگ های صدر اسلام، عاشورا و دفاع مقدس در تاریخ حوادثی جاودان هستند و ما باید از این ارزش افزوده معنوی استفاده ببریم.

فرمانده سپاه ناحیه اراک تصریح کرد: این اردوها صرف گردشگری و یا دیدن آثار باستانی نیست، کسانی که در این اردوها شرکت می کنند علاوه برکسب معنویات با فرهنگ و ارزشهای شهدا آشنا می شوند و تحولی خاص در درونشان احساس می کنند و این فرهنگ به نسل های آینده منتقل می شود.

رضایی با اشاره به نقش جوانان به عنوان سرمایه های ارزشمند کشور گفت: جوانان سرمایه اصلی کشور هستند، بعد از پیروزی انقلاب جوانان ادامه دهنده حرکت بودند و ادامه این انقلاب نیز به واسطه این جوانان امکان پذیر است، از این رو انتقال ارزشهای اسلام و انقلاب به این عزیزان رسالت بزرگی است.

وی افزود: اردوهای راهیان نور سبب توسعه و تعمیق فرهنگ جهاد و شهادت شده و برگزاری اردوهای راهیان نور تاثیر مطلوبی در ترویج ارزش های انقلاب اسلامی و فرهنگ ایثار و شهادت در میان نسل جوان جامعه دارد.

فرمانده سپاه ناحیه اراک با اشاره به اهمیت برگزاری اردوهای راهیان نور تصریح کرد: در شرایطی که در مقابل حملات سنگین جنگ نرم از سوی استکبار هستیم می‎توانیم با معرفی الگوهای برتر که همان شهدا هستند سبب ایجاد تحول در بین جوانان شویم.

رضایی بااشاره به زنده نگه داشتن خاطره شهدا گفت: شهدای 8 سال دفاع مقدس ما الگوهستند که انسان ها را به سمت ارزش های الهی رهنمون می سازند و زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنها جامعه را همواره سرزنده و با نشاط نگه می دارد.

وی افزود: اردوهای راهیان نور، فرهنگ‌ساز هستند و اهمیت فرهنگی و معنوی این اردوها بر هیچکس پوشیده نیست، برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری، قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی پیرامون ارزش های اسلامی و هشت سال دفاع مقدس نیزاز جمله برنامه های بازدید کنندگان است.

فرمانده سپاه ناحیه اراک تصریح کرد: دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش نیز برای برگزاری اردوهای راهیان نور بودجه فرهنگی دارند بنابراین مهم، باید نهایت تلاش خود را به کار گیرند.

رضایی با اشاره به برگزاری اردوهای راهیان نور گفت: این اردوها تاثیر مطلوبی در ترویج ارزش های انقلاب اسلامی و فرهنگ ایثار و شهادت در میان نسل جوان جامعه دارد.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس، رزمندگان غیور اسلام حماسه های ماندگار و بی بدیل را خلق کردند که این مهم باید سینه به سینه به نسل جوان جامعه منتقل شود تا فرهنگ ایثار و مقاومت در جامعه رواج یابد.

فرمانده سپاه ناحیه اراک تصریح کرد: یادمان‌های دفاع مقدس و کاروان‌های راهیان نور را باید تقویت کرد زیرا شکل‌گیری آن یک فرهنگ بوده که از سال‌ها قبل آغاز شده است و باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

رضایی با اشاره به نامگذاری سال 1393 تحت عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی توسط مقام معظم رهبری گفت: با توجه به نامگذاری امسال مسئولیت ما در برابر تقویت هرچه بیشتر راهیان نور و ترویج فرهنگ دفاع مقدس سنگین‌تر می‌شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon