اختلاف‌ در احزاب حامی «نواز شریف» و «عمران خان» بالا گرفت

اختلاف‌ در احزاب حامی «نواز شریف» و «عمران خان» بالا گرفت

خبرگزاری تسنیم: خشونت پلیس علیه تظاهرات کنندگان ضد دولتی در پاکستان، اختلاف‌ها در حزب «مسلم لیگ» شاخه نواز حامی نخست وزیر و «تحریک انصاف» حامی عمران‌ خان را افزایش داده تاجایی که برخی مقام‌های این احزاب عملکرد دولت و اپوزیسیون را محکوم کرده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، خشونت پلیس علیه تظاهرات کنندگان ضد دولتی در پاکستان، اختلاف‌ها در حزب «مسلم لیگ» شاخه نواز حامی نخست وزیر و «تحریک انصاف» حامی عمران‌ خان را افزایش داده تاجایی که برخی مقام‌های این احزاب عملکرد دولت و اپوزیسیون را محکوم کرده‌اند.

«جاوید هاشمی» رئیس حزب «تحریک انصاف» علیه «عمران خان» رهبر این حزب بیانیه‌ای صادر کرده و عملکرد وی منبی بر تشویق مردم به ورود به ساختمان تلویزیون ملی پاکستان را محکوم کرده است.

این در حالی است که «لیاقت جتوئی» یکی از رهبران حزب «مسلم لیگ» شاخه نوازشریف نیز به دلیل خشونت دولت علیه تظاهرات کنندگان از این حزب استعفا کرده است.

به گفته سخنگوی حزب مسلم لیگ شاخه نواز، لیاقت جتوئی سازمان دهنده ایالتی «سند» با محکوم کردن خشونت دولت فدرال علیه تظاهرات کنندگان در پایتخت پس از حادثه «مادل تاون» شهر «لاهور» از سمت خود کناره‌گیری کرده است.

از سوی دیگر، عمران خان رهبر حزب تحریک انصاف نیز تاکید کرد که مسیر حزب تحریک انصاف و رئیس این حزب جدا شده است.

روز گذشته جاوید هاشمی رئیس حزب تحریک انصاف در اطلاعیه‌ای گفته بود که از سوی «شیخ رشید» رهبرحزب «مسلم لیگ» شاخه عوامی به عمران خان پیامکی ارسال شد و سپس وی به حامیان خود دستور ورود به ساختمان‌های دولتی را داد.

هاشمی خاطرنشان کرد: بر اساس تعهد قبلی قرار بود وارد ساختمان‌های دولتی نشویم اما عمران خان قوانین حزب تحریک انصاف و قانون اساسی پاکستان را نقض کرده است.

از سوی دیگر، عمران گفته که اگر «شهبازشریف» بخاطر حادثه مادل تاون به دادگاه کشانده می‌شد، اکنون دولت با قتل و عام مردم بی‌گناه روبرو نبود.

وی ادعا کرد: بر اثر خشونت پلیس تاکنون 20 شهید و بیش از 500 نفر زخمی شده‌اند.

عمران خان همچنین در واکنش به اطلاعیه هاشمی با اظهار تاسف گفت: هاشمی اتهام زده که من ورود به ساختمان‌های دولتی را به خواسته دیگران انجام داده‌ام که این اتهام نادرست است.

از سوی دیگر، رهبر حزب تحریک انصاف درباره استعفای نمایندگان این حزب نیز تاکید کرد: کسانی که از نمایندگی پارلمان استعفا نکردند، آن‌ها را از حزب تحریک انصاف اخراج می‌کنم.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان