اخذ مجوز جذب هزار عضو هیئت‌علمی جدید در دانشگاه آزاد

اخذ مجوز جذب هزار عضو هیئت‌علمی جدید در دانشگاه آزاد

خبرگزاری تسنیم: معاون پژوهشی دانشگاه آزاد گفت: طی ۹ ماهه گذشته نزدیک به ۱۰۰۰ پرونده برای جذب اعضای هیئت‌علمی بررسی و مجوز آن صادر شده است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، ابراهیم واشقانی فراهانی معاون پژوهشی دانشگاه آزاد در نخستین جلسه معاونان پژوهش و فناوری واحدهای استان تهران، گفت: ممکن است در اجرای برخی آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌ها ابهاماتی باشد اما بیشتر مشکلات واحد‌ها مربوط به بی‌دقتی به مفهوم مفاد آئین‌نامه‌هاست.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد افزود: جلسه امروز برای هر چه بهتر شدن تعامل معاونت پژوهش و فناوری سازمان مرکزی با معاونان پژوهشی و فناوری واحدهای استان تهران برگزار شد تا از این طریق مشکلات و معضلات هر چه زودتر رفع شود.

وی با بیان اینکه آشنایی بیشتر و نزدیک‌تر همکاران حوزه پژوهش مشکلات این حوزه را بهتر و سریعتر حل خواهد کرد، افزود: ممکن است در اجرای دستور العمل‌ها و آیین نامه‌هایی که از سازمان مرکزی برای واحد‌ها ارسال شده است، ابهاماتی وجود داشته باشد اما ما در چارچوب اختیاراتی که در این سیاست‌ها و برنامه‌ها داریم امیدواریم بتوانیم پاسخ مناسبی برای رفع مشکلات پیدا کنیم.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: ممکن است برخی آیین نامه‌ها نیز دارای ابهام باشند و این طبیعی است زیرا هر چیزی که انسان می‌نویسد ممکن است در آن اشتباه باشد اما استنباط بنده این است که متاسفانه همکاران ما در واحد‌ها اشراف کافی به محتوای آیین نامه‌ها ندارند و این واحد‌ها را دچار مشکل کرده است.

وی افزود: راهکارهایی که دانشگاه در حال پیگیری است جذب هیات‌های علمی جدیدی بوده که طی 9 ماهه گذشته نزدیک به  1000 پرونده برای جذب هیات علمی بررسی و مجوز آن صادر شده است.

واشقانی فراهانی تصریح کرد: قصد داریم از طریق تعامل با دانشگاه‌های دولتی و بهره‌گیری از ظرفیت و پتانسیل اعضای هیات علمی آنها از تخصص آنان نیز استفاده کنیم و از این طریق در راستای توسعه کیفی دانشگاه گام برداریم.

وی در پایان

خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد راهکارهایی را به کار بسته‌ که اگر طولانی شدن تحصیل دانشجویان ناشی از کمبود استادان باشد، دانشجو از پرداخت شهریه ثابت معاف شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon