واکنش نماینده بان کی مون در عراق به حادثه کشتار اسپایکر

واکنش نماینده بان کی مون در عراق به حادثه کشتار اسپایکر

خبرگزاری تسنیم: نماینده دبیر کل سازمان ملل در عراق با اشاره به نگرانی جامعه جهانی از کشتاری که از سوی داعشی‌ها در روز ۱۲ ژوئن گذشته در پایگاه اسپایکر رخ داده است خواستار تحقیقات کامل در این باره شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه النهرین، عقیل الزبیدی نماینده وابسته به حزب فضیلت در پارلمان عراق گفت: عملیات قتل، مهاجرت و ویرانی که علیه ملت عراق در شهرهای موصل و صلاح الدین روا داشته شد ارتباطی به دین اسلام ندارد و بازتاب بربریت و وحشی گری است. هرگز کسانی که مدعی مسلمان بودن هستند زنان را در بازار بردگان نمی فروشند.

وی افزود: کسانی که خود را سرکرده های انقلابیون می دانند باید در قبال اقدامات تروریست ها در موصل، کرکوک و صلاح الدین واکنش نشان دهند.

از سوی دیگر نیکلای ملادینف نماینده دبیر کل سازمان ملل در عراق از مقامات عراقی خواست که تحقیقات جامع و مستقلی درباره سرنوشت نظامیانی که از اسپایکر کشته و مفقود شده اند به عمل آورند.

وی افزود: شواهد حاکی است که در اسپایکر کشتار رخ داده است و صدها عراقی از سوی داعش کشته شده اند.مقامات عراقی باید تمام تلاش خود را برای کشف اجساد قربانیان و نجات افرادی که ممکن است اسیر شده باشند به عمل آورد.حادثه اسپایکر در دوازده ژوئن عامل نگرانی جامعه جهانی است و عاملان و مقصران آن باید مجازات شوند.

یادآور می شود که در یازدهم و دوازدهم ژوئن 2014 هنگامی که تروریست های داعش بر مناطق وسیعی از شمال و  مرکز عراق از جمله پایگاه اسپایکر در نزدیکی تکریت در استان صلاح الدین مسلط شدند دست به کشتار گسترده ای زدند و از اعدام 1700 نظامی در پایگاه اسپایکر خبر دادند. تصاویر و نوارهای ویدئویی در اینترنت در آن روزها منتشر شد که طی آن تعداد زیادی از جوانانی که بر پشت خودروها به زور سوار به مکانی دور دست برده شدند و سپس به پشت بر روی زمین خوابانده شدند و به طرر وحشیانه‌ای کشته شدند.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان