سیاست‌های آمریکا عامل اصلی گسترش تروریسم در منطقه است

سیاست‌های آمریکا عامل اصلی گسترش تروریسم در منطقه است

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه سیاست‌های آمریکا عامل اصلی گسترش تروریسم در منطقه است، گفت: ادامه نگاه تروریست خوب و بد هیچ‌گونه کمکی به ریشه‌کنی تروریسم نمی‌کند.

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علاء‌الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دیدار "مارتین تلابا" معاون وزیر خارجه جمهوری چک با اشاره به تقسیم‌بندی تروریست خوب و بد توسط آمریکا، افزود: سیاست‌های آمریکا و همپیمانان منطقه‌ای آن عامل اصلی تقویت و گسترش تروریسم در منطقه است و ادامه نگاه تروریست خوب و بد هیچ‌گونه کمکی به ریشه‌کنی تروریسم نمی‌کند.

وی در ادامه بر اهمیت رایزنی‌ها و مشورت‌های مستمر دو کشور در مسائل منطقه‌ای و جهانی تأکید کرد و گفت: تبادل نظرات میان مقامات سیاسی و پارلمانی دو کشور به درک صحیح از مسائل منطقه‌ای کمک خواهد کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اهمیت توسعه و گسترش مناسبات میان دو کشور، تصریح کرد: بسترهای سیاسی و اقتصادی مناسبی در عرصه‌های مختلف وجود دارد که باید به خوبی از آنها بهره‌برداری کرد.

همچنین در ادامه این دیدار "مارتین تلابا" معاون وزیر خارجه جمهوری چک با ابراز خرسندی از سفر به ایران، جمهوری اسلامی ایران را کشوری با ثبات در منطقه دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران کشوری مهم در منطقه محسوب می‌شود و حل مشکلات منطقه‌ای به ویژه مبارزه با تروریسم بدون حضور ایران امکان‌پذیر نیست.

وی با ابراز امیدواری از روند مذاکرات 1+5 با جمهوری اسلامی ایران، افزود: موفقیت مذاکرات 1+5 با ایران و لغو تحریم‌ها به نفع دو طرف خواهد بود و مقامات چک با خوش‌بینی این مذاکرات را پیگیری می‌کنند.

معاون وزیر خارجه جمهوری چک در پایان بر لزوم توسعه همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی فیمابین و گسترش مراودات پارلمانی میان مجالس دو کشور تأکید کرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon