ویرایش چهارم آیین نامه طراحی ساختمان‌ها در برابر زلزله تصویب شد

ویرایش چهارم آیین نامه طراحی ساختمان‌ها در برابر زلزله تصویب شد

خبرگزاری تسنیم:اعضای کمیته دائمی آیین نامه طراحی ساختمان ها در برابر زلزله ویرایش چهارم آیین نامه ۲۸۰۰ را تصویب کردند که پس از تصویب جهت اجرا در سطح کشور از سوی وزیر راه و شهرسازی به کلیه سازمان های مسئول ابلاغ خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شکرچی زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به تلاش های صورت گرفته در خصوص تدوین ویرایش چهارم استاندارد 2800 گفت: موجودیت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی پرداختن به مقوله ایمن سازی ساختمان ها و تدوین ضوابط در مرکز بوده است که از زمان تاسیس تاکنون پیگیری شده است و در حوزه های مختلف گسترش یافته است. استاندارد 2800 نیز یکی از مصداق های بارز این امر است که تاکنون سه ویرایش از آن منتشر شده است و چهارمین ویرایش آن نیز با تلاش های صورت گرفته منتشر خواهد شد و معیار مهمی برای طراحی ها و فعالیت های مهندسی خواهد بود.

وی افزود: بی تردید استاندارد 2800 کار بزرگی است و یک مدال بزرگ برای مرکز محسوب می شود و امروز مقررات به روز از استاندارد 2800 در کشور  را شاهد هستیم.

تهرانی زاده رئیس کمیته دائمی آیین نامه طراحی ساختمان ها در برابر زلزله (استاندارد 2800) به ارائه گزارش از مجموعه اقدامات صورت گرفته در راستای تدوین استاندارد 2800 پرداخت و گفت: این پروژه کار متفاوتی است و با ویرایش های قبلی از لحاظ حجم و کار علمی قابل مقایسه نیست.

وی به روزرسانی آیین نامه متناسب با روش های تحلیل، طراحی و ساخت و ساز در کشور با در نظر گرفتن خطرات و وقوع حوادث، پیشرفت های علمی، دستاوردهای مطالعاتی -  تحقیقاتی بومی و جهانی را هدف اصلی ویرایش استاندارد 2800 اعلام کرد.

در تدوین چهارمین بازنگری آیین نامه 2800،  ده کارگروه تخصصی با برگزاری جلسات متعدد وظایف بازنگری مباحث آیین‌نامه را بر عهده داشتند. هدایت و هماهنگی این کارگروه‌ها، توسط کمیته‌های هماهنگی، اجرایی و دائمی متشکل از 45  نفر از اساتید ، متخصصین و کارشناسان حرفه ای انجام شده است.

تدوین ویرایش چهارم استاندارد 2800 می‌تواند نقش بسزایی در ضابطه مند نمودن ساخت و ساز در کشور و در نتیجه کاهش خسارات ناشی از زلزله داشته باشد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه