ساماندهی ۹۲۳ دستگاه خودرو برای سرویس مدارس همدان / ۲۷ هزار کلاس اولی به میهمانی جشن شکوفه‌ها می‌روند


ساماندهی 923 دستگاه خودرو برای سرویس مدارس همدان / 27 هزار کلاس اولی به میهمانی جشن شکوفه‌ها می‌روند

خبرگزاری تسنیم: در آخرین روزهای فصل تابستان و آغاز سال تحصیلی جدید مسئولان استان همدان به منظور فراهم کردن بسترهای لازم برای حضور با نشاط دانش‌آموزان و همچنین تسهیل در رفت‌وآمدهای آنان در سطح شهرها و روستاها برنامه‌ریزی‌های قابل توجهی را انجام دادند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، در حالی که آخرین روزهای فصل تابستان را سپری می‌کنیم علاوه بر شور و شوقی که در والدین و دانش آموزان برای آماده شدن برای آغاز سالتحصیلی جدید و حضور در مدارس دارند، مسئولان آموزش و پرورش، شهرداری، پلیس و دیگر ارگان‌ها نیز فعالیت‌های خود برای بسترسازی زمینه استقبال از دانش آموزان را از ماه‌های قبل شروع کرده است و اکنون که قریب یک هفته به بازگشایی مدارس باقی نمانده است به سراغ متولیان امر رفتیم تا اقدامات و تمهیدات پیش‌بینی شده برای ماه مهر، ماه مدرسه را عنوان کنند.

3500 مدرسه آماده بازگشایی در ماه مهر

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه 3 هزار و 500 آموزشگاه در سال تحصیلی 93- 94 در استان همدان فعال شدند، اظهار کرد: به منظور بازگشایی مدارس و تحصیل 282 دانش آموز همدانی، 12 هزار و 500 کلاس درس آماده شده است و همچنین 26 هزار همکار فرهنگی برای شروع سالتحصیلی جدید ساماندهی و به کار گرفته شده اند.

عبدالرضا فولادوند با تأکید بر اینکه به مظنور بازگشایی مدارس تمام تمهیدات اندیشیده شده و مشکلی وجود ندارد، افزود: در برخی از مناطق آموزشی با کمبود مدرسه و کلاس مواجه بودیم که با خرید صندلی‌های خالی مدارس غیرانتقاعی این مشکل رفع شده است و همچنین کمبود نیروی انسانی نیز با ساماندهی و انتقال فرهنگیان مرتفع شد.

وی با تأکید بر کیفیت بخشی در نظام تعلیم و تربیت ابراز کرد: با توجه به اینکه تراکم کلاس‌ها تأثیر مستقیمی بر کیفیت آموزشی دارد تراکم دانش آموزی در کلاس‌ها را امسال به استانداردسازی شده است به طوری تراکم کلاس در مدارس شهری 24 دانش آموز و مدارس روستایی زیر 19 دانش آموز تعیین شده است و همچنین در برخی از مناطق پرجمعیت نیز مدارس دو شیفته برقرار می شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان از تخصیص 10 میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار برای تجهیز مدارس استان به سیستم گرمایشی در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: از این میزان اعتبار دو میلیارد و 800 میلیون تومان برای خرید انشعابات و 8 میلیارد تومان برای ساماندهی سیستم گرمایشی در نظر گرفته شده که تا قبل از فرارسیدن فصل زمستان سیستم گرمایشی در مدارس استان راه اندازی می‌شود.

برگزاری جشن شکوفه‌ها با حضور 27 هزار کلاس اولی

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه مراسم جشن شکوفه ها در روز دوشنبه 31 شهریور در سطح مدارس استان همدان برگزار می شود، اظهار کرد: با توجه به قرار گرفتن در آستانه آغاز سالتحصیلی جدید دانش آموزان کلاس اولی یک روز زودتر از شروع کلاس ها در مدرسه حضور می یابند تا با محیط مدرسه بیشتر آشنا شوند.

حسین بهرامی‌نوید افزود: در روز دوشنبه 31 شهریور امسال به طور نمادین جشن شکوفه ها با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در یکی از مدارس 19 گانه آموزشی سطح استان همدان برگزار می شود که این مراسم به صورت نمادین در مدرسه ابتدایی دخترانه "شهید بهشتی" شهر همدان برگزار می شود.

وی گفت: به منظور تحصیل در پایه اول دوره ابتدایی سالتحصیلی جدید 27 هزار دانش آموز کلاس اولی تاکنون ثبت نام کردند که از این تعداد 14 هزار نفر دانش آموز پسر و مابقی دختر هستند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش همدان ابراز کرد: برای سال‌تحصیلی جدید در دوره پیش دبستانی 384 مدرسه با 271 کلاس درس و دوره ابتدایی یک هزار و 451 مدرسه با 6 هزار و 206 کلاس درس برای تحصیل دانش آموزان پیش بینی شده است.

وی توسعه دانش و ارتقاء سطح مهارت های حرفه ای و توانمندسازی نیروی انسانی در دوره ابتدایی را از برنامه های اولویت دار معاونت آموزش ابتدایی استان در سال تحصیلی 94-93 برشمرد و عنوان کرد: آموزش و پرورش دوره ابتدایی، به عنوان بخش مبنایی نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی، تجلی بخش فرهنگ غنی اسلامی ایرانی و زمینه ساز توسعه توانمندی های تربیتی ممتاز و توانا در زمینه سازی برای شکوفایی استعدادها و شکل گیری هویت یکپارچه اسلامی ایرانی در دانش آموزان با تاکید بر هویت فردی آنان است.

اجرای طرح ویژه پلیس راهور در آستانه بازگشایی مدارس

رئیس پلیس راهور استان همدان از تدوین و اجرای طرح ویژه پلیس راهور در آستانه بازگشایی مدارس خبر داد و اظهار کرد: در این طرح تمام معابر پر تردد و به ویژه مسیر رفت و آمد دانش آموزان و خیابان های منتهی به مدارس به صورت ویژه‌ای و با حضور پلیس زیر پوشش قرار می گیرد و از تمام امکانات و نیروی انسانی موجود نیز در مدت زمان اجرای طرح استفاده می شود.

سرهنگ حسین طلایی افزود: با هماهنگی شهرداری ها نیز سعی شده نسبت به رفع نقاط حادثه خیز، خط کشی و ایمن سازی معابر جلوی مدارس اقدام شود.

وی درباره سرویس مدارس گفت: برای نخستین بار تمام سرویس های مدارس توسط شرکت های تحت نظارت سازمان تاکسیرانی همدان ساماندهی شده است تا علاوه بر پلیس، آموزش و پرورش، تاکسیرانی و مسئولان این شرکت ها بر فعالیت رانندگان نظارت داشته باشند و در صورت کوتاهی توسط شرکت ها در ارائه خدمات ایمن، سهم آنان در تصادفات احصاء و به مراجع قضایی اعلام می شود.

رئیس پلیس راهور استان همدان بیان کرد: در طرح ویژه آغاز سالتحصیلی جدید، پاکسازی پیاده روها از تردد و توقف وسایل نقلیه در دستور کار است و با رانندگانی که در پیاده روها تردد و یا خودروی خود را متوقف می کنند در برخوردی جدی علاوه بر اخذ جریمه، خودرو به پارکینگ منتقل می شود.

وی عنوان کرد: برخورد با موتوسیکلت هایی که در پیاده روها تردد کرده و همچنین در مقابل مدارس ایجاد مزاحمت می کنند با هماهنگی مراجع انتظامی در دستور کار پلیس راهور قرار دارد.

ایمن سازی معابر 220 مدرسه شناسایی شده انجام شد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان نیز با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه ترافیک و استقبال از ماه مهر اظهار کرد: به منظور ایمن سازی معابر و ترافیک بیرونی مدارس، 220 مدرسه حادثه خیر شناسایی شد و عملیات اجرایی ایمنی در آنها انجام شد.

عباس صوفی افزود: خط کشی، اصلاح هندسی، نصب تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی، لکه گیری و آسفالت معابر در حوزه مدارس، کاشت گل و گونه های درختی در راستای زیباسازی محوطه بیرونی مدارس و رنگ آمیزی دیوار بیرونی 10 مدرسه از جمله اقداماتی است که انجام شد.

ساماندهی 923 دستگاه خودرو برای سرویس مدارس همدان

رئیس سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر همدان نیز گفت: طبق ماده یک آیین نامه اجرایی حمل و نقل دانش آموزان مدارس می توان این امر را به شرکت های حمل و نقل درون شهری خصوصی واگذار کرد بر این اساس در سال تحصیلی 93-94 ثبت نام متقاضیان سرویس مدرسه به 6 شرکت پیمانکاری خودروهای حمل و نقل دانش آموزان داده شد تا متولی ارائه خدمات سرویس مدارس مشخص شود.

محمود حضرتی افزود: داشتن گواهینامه معتبر سرویس حمل و نقل عمومی، متاهل بودن، نداشتن سوء پیشینه، دارا بودن حداقل 23 سال تمام، عدم ابتلا به بیماری‌های مسری و داشتن کارت سلامت، نداشتن سوء شهرت از شرایط دریافت مجوز سرویس مدارس است.

وی تصریح کرد: سازمان تاکسیرانی همدان در حال حاضر با 3 هزار و 356 دستگاه تاکسی در 110 خط با فعالیت یک هزار و 281 تاکسی گردشی و 219 تاکسی متفرقه در پایانه ها انجام وظیفه می کند.

رئیس سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر همدان اظهار کرد: سال گذشته 749 دستگاه خودرو به منظور ارائه خدمات سرویس مدارس به کار گرفته شدند اما امسال تاکنون 923 دستگاه خودرو تاکسی، ون و مینی بوس برای ساماندهی سرویس مدارس ثبت نام کردند که تعداد خودروها 23 درصدی افزایش داشته است.

وی از افزایش 20 درصدی کرایه سرویس مدارس خبر داد و افزود: سازمان تاکسیرانی همدان وظیفه نظارت بر سرویس مدارس و فروش برچسب این طرح را دارد بر این اساس با خودروهایی که فاقد برچسب سرویس مدرسه هستند با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی برخورد قانونی می شود.

به گزارش تسنیم، تمام این اقدامات و تمهیدات برای آغاز سالتحصیلی جدید و بازگشایی مدارس انجام شده است تا دانش آموزان با شور و شوق و اشتیاق بیشتری در مدارس حضور پیدا کننند و والدین نیز با اطمینان خاطر بیشتری فرزندان خود را را راهی مدارس کنند.

گزارش از الهام خلیلی‌خو

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon