قیمت برق در سریلانکا ۲۵ درصد کاهش یافت

قیمت برق در سریلانکا 25 درصد کاهش یافت

خبرگزاری تسنیم: با راه اندازی یک نیروگاه تولید برق با سوخت زغال سنگ در سریلانکا قیمت برق در این کشور ۲۵ درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، ماهیندا راجاپاکسا، رئیس جمهور سریلانکا روز سه شنبه پس از شروع به کار یک پروژه تولید برق 900 مگاواتی با سوخت زغال سنگ که با سرمایه گذاری دولت چین ساخته شده است، قیمت انرژی را در این کشور کاهش داد.
وی این کاهش قیمت را پس از نشستی با ژی جیپینگ، همتای چینی اش در کلمبو اعلام کرد.
رئیس جمهور سریلانکا گفت: «هزینه برق مصرفی مردم از امروز 25 درصد کاهش خواهد یافت.»
«از امروز قیمت نفت سفید 20 روپیه، بنزین 5 روپیه و سوخت دیزل 3 روپیه در هر لیتر کاهش خواهد یافت. این به نفع همه خانواده های سریلانکایی خواهد بود.»
با توجه به کاهش قیمت های اعلام شده، قیمت بنزین 3.1 درصد کاهش یافته و به 157 روپیه رسیده است. همچنین قیمت سوخت دیزل با 2.5 درصد کاهش به 118 روپیه و نفت سفید با 18.9 درصد کاهش به 86 روپیه رسیده است.
فاز اول این نیروگاه تولید برق در سال 2011  در سواحل شمال غربی سریلانکا و در نزدیکی شهر پوتالام به بهره برداری رسید. روز سه شنبه فازهای دوم و سوم این نیروگاه افتتاح شد و پروژه تکمیل شد.
محدودیت های موجود در زمینه واردات نفت ارزان قیمت از ایران به دلیل تحریم های اعمال شده علیه این کشور از عوامل افزایش قیمت انرژی در سریلانکا طی ماه های اخیر به شمار می رود.
تنها پالایشگاه سریلانکا با ظرفیت روزانه 50 هزار بشکه به گونه ای طراحی شده است که بتواند با نفت خام سبک ایران بهترین عملکرد را داشته باشد، اما نفت کشورهای عمان و عربستان نیز با کارایی کمتری در این پالایشگاه مورد پالایش قرار می گیرند.
انتهای پیام/ 64

 

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه