جشنواره ورزشی پاکبانان شهر رشت برگزار می‌‌‌شود


جشنواره ورزشی پاکبانان شهر رشت برگزار می‌‌‌شود

خبرگزاری تسنیم: عضو شورای اسلامی رشت از جانمایی تندیس پاکبان در یکی از بوستان‌های شهر رشت خبر داد و گفت: برگزاری جشنواره ورزشی پاکبانان شهر رشت از دیگر برنامه‌های در شورای اسلامی شهر و شهرداری رشت است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، فاطمه شیرزاد ظهر امروز در مراسم تجلیل از نارنجی‌پوشان این شهر، با تاکید بر اینکه اهمیت کار و تلاش در زندگی بر همگان روشن است، اظهار کرد:خداوند در قرآن کریم و در آموزه‌های دینی به کرا به این امر اشاره کرده است.

وی پاکبانان را پرتلاش‌ترین افراد جامعه دانست و افزود: نارجی‌پوشان کارگران رفت و روب تا پاسی از شب و در گرما و یخبندان برای آسایش شهروندان کار می‌کنند.

عضو شورای اسلامی رشت با تاکید بر اینکه کارها در شورای چهارم با تشکیل کمیسیون‌های و کارگروه‌های تخصصی دنبال می‌شود،گفت: بیش از 700 پاکبان در شهر رشت وظیفه نظافت شهر را بر عهده دارند.

شیرزاد با بیان اینکه کارگران رفت و روب نقش بسزایی در سلامتی شهروندان دارند، خاطرنشان کرد: این افراد در معرض تهدیدات عوامل شیمیایی و بیولوژیکی قرار دارند.

وی با بیان اینکه کارگران رفت و روب شهری باید از ماسک، دستکس و لوازم حفاظتی برخوردار باشند و وظیفه پیمانکارن است که این لوازم را بی‌منت در اختیار آنها قرار دهد، افزود: پرداخت به موقع حقوق رفتگران در شورای چهارم پیگیری می‌شود.

عضو شورای اسلامی رشت، منظور نشدن شغل رفت و روب در سطح طبقه‌بندی مشاغل و سختی کار را مورد انتقاد قرار داد و تصریح کرد: اینها از مواردی که باید مورد توجه اعضای شورای شهر قرار گیرد.

شیرزاد با تاکید بر اینکه 15 عضو شورای اسلامی رشت پیگیری مشکلات رفتگران هستند، افزود: در سال‌های گذشته برون سپاری که انجام شد و این وظیفه امروز بر عهده ما است که پرداخت به موقع مطالبات کارگران رفت و روب را پیگیری کنیم و باید پیمانکاران توجه بیشتری را به پرداخت حقوق کارگران رفت و روب داشته باشند.

وی با تاکید بر ایجاد امور رفاهی برای کارگران شهرداری تصریح کرد: در چار چوب قانون نگاه مهربانانه‌تر و عادلانه‌تر به این قشر دنبال می‌شود.

عضو شورای اسلامی رشت از جانمایی تندیس پاکبان در یکی از بوستان‌های شهر رشت خبر داد و گفت: برگزاری جشنواره ورزشی پاکبانان شهر رشت از دیگر برنامه‌های در شورای اسلامی شهر و شهرداری رشت است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon