کاهش ۵ هزار دلاری درآمد مردم آمریکا از سال ۲۰۰۷

کاهش 5 هزار دلاری درآمد مردم آمریکا از سال 2007

خبرگزاری تسنیم: بررسی ها نشان داد متوسط درآمد خانواده های آمریکایی از سال ۲۰۰۷ تاکنون، یعنی زمان وقوع بحران مالی، نزدیک به ۵ هزار دلار کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در وضعیتی که به یک روال معمول تبدیل شده و ظاهرا ناشی از آسیب دیدن اقتصاد آمریکا از بحران مالی سال های 2007 تا 2009 بوده است، اکثر خانواده های آمریکایی بار دیگر هیچ افزایش قابل توجهی را در میزان درآمد سال گذشته خود شاهد نبوده اند.
بر اساس گزارش روز سه شنبه اداره آمار آمریکا، متوسط درآمد خانواده های آمریکایی در سال گذشته تنها 180 دلار افزایش یافته و به 51 هزار و 939 دلار رسیده است که از نظر آماری رشدی ناچیز به شمار می رود.
این گزارش حاکی است، متوسط درآمد خانواده های آمریکایی از سال 2007 تاکنون، یعنی زمان وقوع بحران مالی، نزدیک به 5 هزار دلار کاهش یافته است.
این آمارها فهم این نکته را آسان می سازد که چرا بسیاری از مردم آمریکا تصور می کنند که این کشور همچنان در بحران اقتصادی به سر می برد و چرا میزان محبوبیت باراک اوباما در نزدیکی 40 درصد قرار دارد.
اوباما چند ماه قبل از پایان بحران مالی در ژوئن 2009 به ریاست جمهوری رسید. روند کند ترمیم اقتصاد آمریکا مدیریت اوباما را زیر سوال برده است و می تواند بر آرای حزب متبوع وی در انتخابات ماه نوامبر کنگره تاثیر بگذارد.
کنگره و کاخ سفید در سال 2013، مالیات اکثر شهروندان آمریکایی را افزایش دادند و اقدام به صرفه جویی در هزینه های دولتی کردند. از این جهت اقدامات ریاضتی یکی از عوامل اصلی کند بودن رشد اقتصادی آمریکا بوده است.
لاورنس میشل، تحلیلگر مسائل اقتصادی گفت: «ما در حال استفاده از یک فنجان قهوه برای نجات دادن خودمان از یک حفره بزرگ هستیم.»
هرچند بر اساس این گزارش، تعداد شهروندان آمریکایی مبتلا به فقر کاهش داشته است، اما این نرخ فقر در این کشور همچنان 2 درصد بالاتر از 7 سال پیش است.
انتهای پیام/ 68

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین