ششمین کنفرانس برنامه‌ریزی و مدیریت شهری در مشهدمقدس برگزار می‌شود

ششمین کنفرانس برنامه‌ریزی و مدیریت شهری در مشهدمقدس برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر مشهد از برگزاری ششمین کنفرانس برنامه ریزی و مدیریت شهری در این شهر خبر داد و گفت: این کنفرانس با تاکید بر مولفه های شهر اسلامی آبان ماه در مشهد برگزار می شود.

براتعلی خاکپور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس، اظهار کرد: آخرین مهلت ارسال مقالات به این دوره از کنفرانس تا 30 شهریور ماه است.

وی افزود: شهر ایرانی- اسلامی، برنامه و ریزی و مدیریت شهری، گردشگری مذهبی و زیارت، حمل و نقل شهری، شهر و محیط طبیعی، مدیریت بحران و امنیت شهری، جامعه و فرهنگ شهری، اقتصاد شهری، معماری و شهرسازی، بافت‌های فرسوده و حاشیه‌نشینی، شهر هوشمند و مسائل ویژه کلان‌شهر مشهد از جمله محور های موردششمین دوره کنفرانس برنامه ریزی و مدیریت شهری است.

خاکپور با بیان اینکه این کنفرانس 21آبان ماه در مشهد به مدت یک هفته برگزار می شود، گفت: این کنفرانس با مشارکت شورای اسلامی شهر، دانشگاه فردوسی مشهد، شهرداری و مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر مشهد برگزار می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد به اهداف برگزاری شمین کنفرانس برنامه ریزی و مدیریت شهری اشاره کرد و افزود: این کنفرانس با هدف تبادل نظرات و استفاده تجربیات اندیشمندان، نخبگان، دانشگاهیان حوزه مدیریت شهری برگزار می‌شود.

خاکپور افزود: بهره‌گیری از یافته‌های جدید پژوهشی در راستای تحقق شهر ایرانی- اسلامی؛ کمک به شکل‌گیری شبکه‌های اطلاعاتی بین مراکز علمی و دستگاه‌های اجرایی؛ بهره‌گیری از تجربیات ملی و بین‌المللی در عرصه برنامه‌ریزی و مدیریت شهری؛ تجزیه و تحلیل فرصت‌ها و چالش‌ها در شهرهای ایران با تاکید بر کلان‌شهر مذهبی مشهد؛بررسی و شناخت مؤلفه‌های شهر ایرانی- اسلامی؛ توسعه و تعمیق مسئولیت‌پذیری، مدیریت و مشارکت در شهر ایرانی- اسلامیاز دیگر ادهداف این کنفرانس است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مشهد در سال 2017 به پایتخت فرهنگی جهان اسلام تبدیل خواهد شد نیاز است این کنفرانس در سال های آتی بصورت بین المللی برگزار شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon