۱۰۰ پروژه اجرایی برای احیای دریاچه ارومیه تصویب شد‌

100 پروژه اجرایی برای احیای دریاچه ارومیه تصویب شد‌

خبرگزاری تسنیم: معاون ‌استاندار آذربایجان غربی از مصوب شدن ۱۰۱ پروژه اجرایی در ستاد ملی احیا دریاچه ارومیه برای اجرا در دستگاه‌های اجرایی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، هادی بهادری امروز در نخستین جلسه کمیته پژوهش شورای استانی احیای دریاچه ارومیه، با اعلام اینکه برای احیای دریاچه ارومیه 101 پروژه اجرایی در ستاد ملّی احیای دریاچه ارومیه تصویب شده است، اظهار کرد: این تعداد پروژه اجرایی درقالب 25 طرح احیاء دریاچه ارومیه تصویب و به شوراهای استانی و دستگاه‌های اجرایی در استان‌های آذربایجان غربی، شرقی و کردستان ابلاغ شده است‌.

وی با اشاره به تشکیل کمیته‌های پنجگانه شورای استانی احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی افزود: کمیته پژوهش یکی از کمیته های پنجگانه است که باید پروژه هایی که ماهیت پژوهشی دارند را بررسی و راهکارهای اجرایی را جهت اجرا به شورای استانی و ستاد ملّی احیای دریاچه ارومیه ارائه دهند.

بهادری مطالعه اثرات جاده میانگذر دریاچه ارومیه بر خشکی دریاچه، پروژه استحصال نمک از بستر دریاچه، شناسایی کانون‌های تولید ریزگرد و طرح تثبیت آن، امکانسنجی استفاده از فناور‌ی‌های نوین در راستای احیای دریاچه ارومیه، طرح انتقال آب خزر به دریاچه ارومیه، ایجاد مرکز آینده پژوهی دریاچه ارومیه را از جمله طرح های پژوهشی عنوان کرد که باید در این کمیته بررسی شوند.

وی طراحی و استقرار سامانه تصمیم یار مدیریت جامع و یکپارچه حوضه آبریز دریاچه ارومیه، مطالعه و اجرای برنامه حفاظت اکولوژیک پارک ملّی دریاچه ارومیه و آسیب شناسی اثرات سلامت بهداشتی ناشی از خشک شدن دریاچه ارومیه را از دیگر طرح های پژوهشی عنوان کرد.

نماینده مجری طرح احیای دریاچه ارومیه تصریح کرد: دانشگاه ارومیه به عنوان دبیرخانه این کمیته از ظرفیت و توان علمی و پژوهشی لازم برای انجام تحقیقات و مطالعات پژوهشی برخوردار است و امیدواریم با تلاش اعضای این کمیته نتایج قابل قبولی در اجرای پروژه ها و احیای دریاچه ارومیه حاصل شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon