اقتصاد مقاومتی ضرورت و شرط بقای تحولات کشور است


اقتصاد مقاومتی ضرورت و شرط بقای تحولات کشور است

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیسیون چشم انداز و امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ‌کشورمان امروز به قدرت نخست منطقه تبدیل شده که البته از بعد اقتصادی در جایگاهی بعد از ترکیه قرار گرفته که جزو ۱۰ قدرت برتر دنیا نیز محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل،‌ محمد ابراهیم مداحی ظهر امروز در کارگاه علمی آموزشی اقتصاد مقاومتی در اردبیل اظهار کرد:‌ ما برای رسیدن به رشد 8 درصد اقتصادی و سبقت گرفتن از کشور ترکیه و عربستان به عنوان قدرت نخست منطقه ای تمام تلاشمان را به کار گرفتیم تا از نظر شاخص های امنیتی، دفاعی، سیاسی و اقتصادی بتوانیم در بین 25 کشور منطقه با 530 میلیون نفر جمعیت به قدرت نخست تبدیل شده و در این مسیر گام های مستحکمی را برداریم.

وی تصریح کرد: ‌در سطح کشورهای جهان نیز ایران در گروه سوم کشورها جزو 17 کشور برتری است که سعی کرده جایگاه خود را همچنان به سمت جلو و رو به رشد افزایش دهد تا به یک قدرت بلامنازغ در منطقه تبدیل شود.

مداحی با اشاره به تاثیرگذاری جمهوری اسلامی ایران بعد از 500 سال فراتر از مرزها بیان کرد: در فرایند تکاملی انقلاب و در دولتی با تکیه بر مردم سالاری دینی توانسته ایم طاغوت سیاسی را از کشور دور کنیم ولی همچنان با طاغوت فرهنگی و اقتصادی رو به رو هستیم.

رئیس کمیسیون چشم انداز و امور نخبگان تشخیص مصلحت با تاکید بر ضرورت همگرایی و بهره‌گیری از ظرفیت مدیران فرصت محور گفت: چشم اندازی که ما تعریف کردیم در حد فاصل قانون اساسی و قوانین جاری است که می تواند به نقطه تحول آفرین منجر شود.

وی حضور ایران را در کشورهای منطقه به عنوان صادر کننده مواد اولیه، فاقد حق وتو و فاقد سیستم پولی متمرکز برشمرد و افزود: ‌کشور ما در مجموع تولید نفت و گاز رتبه نخست جهان را دارد به طوری که 88 سال دیگر صاحب نفت هستیم و 22 میلیارد دلار ارز در دست مردم وجود دارد و 900 تن ذخیره طلا با 100 میلیارد دلار منابع موجود در خارج از کشور و توان تامین غذای 300 میلیون نفر جایگاه ممتازی را شاهد هستیم اما به دلایل مختلف همچنان به جای رسیدن به رشد 8 درصد اقتصادی با رشد منفی دراین زمینه رو به رو هستیم.

مداحی توجه به اقتصاد مقاومتی را شرط بقا و ارتقای نظام تحولی کشور دانست و گفت:‌ وجود فقر، بیکاری بسیار بالا، تعطیلی بیش از 15 هزار کارگاه و بنگاهداری که بانک ها انجام می دهند همه بر دامنه مشکلات افزوده و ما هنوز نتوانستیم از وضعیت بحرانی رکود و تورم خارج شویم در حالی که آمریکایی‌ها برای خروج از این بحران به رفع دیون روی آوردند.

رئیس کمیسیون چشم انداز و امور نخبگان تشخیص مصلحت اظهار کرد:‌ در 17 استان این کارگاه های آموزشی با هدف تببین برش استانی اقتصاد مقاومتی برگزار شده و فرصتی را فراهم کرده تا با حضور مدیران دولتی، صاحبان بنگاه های اقتصادی غیردولتی و ضلع مردم بتوانیم بر نارسایی ها در این حوزه غلبه کنیم.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon