۴۰۰ برنامه عملی در تحقق اقتصاد مقاومتی پیش بینی شده است


400 برنامه عملی در تحقق اقتصاد مقاومتی پیش بینی شده است

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیسیون چشم انداز و امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ‌در قالب سیاست‌های اجرایی اقتصاد مقاومتی بیش از ۴۰۰ برنامه طراحی شده که عملیاتی می‌شود تا برخی از ضعف ها و کاستی های نظام اقتصادی و برنامه ریزی برطرف شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، محمد ابراهیم مداحی عصر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار کرد:‌ دولت در اجرای سیاست ابلاغی اقتصاد مقاومتی ستاد اجرایی را با حضور معاون اول رئیس جمهور و با حضور 17 دستگاه رسمی و اصلی تدارک دیده و قرار است همه دستگاه ها به صورت ماهانه گزارشی از روند تحقق برنامه های اقتصاد مقاومتی را در دولت ارائه کنند.

وی تصریح کرد: ‌در همین راستا در مجلس کمیته کاری و در قوه قضائیه کمیسیونی شکل گرفته تا نظام حاکیمتی، اجرایی و قضایی سیاست‌گذاری‌های همسو با اهداف اقتصاد مقاومتی را انجام دهند.

مداحی افزود:‌ مولفه های ما در اقتصاد مقاومتی تکیه بر چهار اصل کلی است که شامل مردمی کردن اقتصاد، توجه به آمایش سرزمینی، مزیت های رقابتی و بها دادن به اسناد بالادستی است که سعی داریم هدفگذاری ها از پایین به بالا باشد که در همین راستا برنامه های خوبی را در قالب کارگاه های علمی و آموزشی برای استان ها در نظر گرفتیم تا بتوانیم اهدافمان را تبیین کنم.

وی مزیت های رقابتی و آمایشی را 2 مولفه مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: ما در همین راستا سلسه کارگاه هایی را برای 31 استان به همراه همایش در نظر گرفتیم تا بتوانیم در استان ها به یک فهم مشترک براساس سند چشم انداز و عزم ملی دست پیدا کنیم که البته در کنار آن کارگاه هایی نیز تعریف شده تا با حضور در جمع فعالان اقتصادی غیردولتی، مجموعه انتظامی و نظامی و در نهایت اصحاب رسانه بتوانیم اهداف اقتصاد مقاومتی را تبیین کنیم.

رئیس کمیسیون چشم انداز و امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: البته در این زمینه نقشه راه ما سند توسعه پایدار استان‌ها و تلفیق برخی از قوانین با این اسناد است تا عقب ماندگی‌های گذشته جبران شده و در جمع بندی کلی بتوانیم خواسته ها و مطالبات استان ها را برای مد نظر قرار دان تدوین برنامه ششم و اصلاح برخی فرایندها در دستور کار قرار دهیم.

مداحی اظهار کرد:‌ در کنار این امر معتقدیم که اختیارات استانداران باید متناسب با مطالباتی که از آنها داریم افزایش پیدا کند تا آنها بتوانند در تحقق اقتصاد مقاومتی که درونزا و برونگراست و نیاز به تعامل و ارتباط با کشورهای دیگر است بتوانند موفق عمل کنند.

وی مزیت استان اردبیل را با داشتن 5 شهر مرزی، کشاورزی برشمرد و گفت: البته درآمد مردم این استان از متوسط کشوری پایین تر است و باید روی صنایع تبدیلی و تکمیلی بیشتر تلاش کنیم تا با توجه به وجود بازارهای صادراتی مناسب نظیر روسیه و عراق بتوانیم تولیدات بیشتری را روانه این بازارها کنیم.

رئیس کمیسیون چشم انداز مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد انتخاب اردبیل به عنوان هفدهمین مقصد در برگزاری این کارگاه علمی آموزشی تصریح کرد: ما کشور را به 9 منطقه تبدیل کردیم که استان اردبیل جزو سومین استان در این منطقه بندی است که با توجه به وضعیت اقلیمی در این فصل برگزاری همایش را پیش بینی کردیم که البته این امر براساس رتبه بندی خاص نیست.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon