رقابت احتمالی دو نامزد بخش خصوصی با یک دولتی برای نائب رییسی اتاق ایران

رقابت احتمالی دو نامزد بخش خصوصی با یک دولتی برای نائب رییسی اتاق ایران

خبرگزاری تسنیم: پست نایب رییسی اتاق ایران که به واسطه جایگزین شدن شافعی به جای نهاوندیان در پست رییس اتاق بازرگانی ایران یک‌سال خالی مانده است روز یک شنبه طی انتخاباتی پُر می شود که چمن‌آرا، معلم و کرباسیان نامزدهای احتمالی این سمت هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، پیش از این از مجیدرضا حریری، چمن آرا، معلم، احمد پورفلاح و عابدی از بدنه بخش خصوصی اتاق بازرگانی ایران برای کاندیداتوری در پست نایب رییسی این اتاق نام برده شده بود که عابدی از عدم آمادگی خود به تسنیم خبر داد و گفت: قصدی برای حضور در این پست ندارد.
در این میان گفته می‌شود حریری و چمن آرا از سمت یک جبهه به عنوان کاندیدا معرفی شده‌اند و در انتها یکی از این دو نفر به نفع دیگری کنار خواهد کشید.
همچنین احمد پورفلاح که به عنوان رقیب جدی اعتلاف چمن‌آرا و حریری از آن نام برده می‌شد در روز پنج شنبه به جمع بندی نهایی برای عدم حضور در انتخابات اتاق ایران رسیده و معتقد است کرباسیان در انتخابات شرکت خواهد کرد.
از سوی دیگر احتمال دارد از سوی بخش دولتی اتاق برخی افراد برای این پست اعلام آمادگی کنند که گفته می‌شود نمایندگان بخش دولتی در اتاق ایران که در وزارت صنعت، معدن و تجارت فعال هستند کاندیدی برای این پست نداشته باشند اما این در حالی است که مسعود کرباسیان در وزارت صنعت، معدن و تجارت مشغول به فعالیت نیست،‌از این رو این شائبه به میان می‌آید که کرباسیان برای پست نایب رییسی اتاق ایران اعلام آمادگی کند.
این در حالی است که نزدیکان رییس کل گمرک ایران از عدم حضور مسعود کرباسیان در انتخابات نایب رییسی اتاق ایران به دلیل مشغله کاری زیاد او سخن می‌گویند البته برخی از این افراد هم بر این عقیده‌اند که شخصیت کرباسیان به گونه‌ای است که در لحظه آخر نظر خود مبنی بر حضور در انتخابات نایب رییسی را تغییر دهد.
در این زمینه  احمد پورفلاح یکی از کاندیداهای سمت نایب رییسی اتاق ایران بیان کرد: در صورت عدم حضور نماینده با صلاحیت بخش خصوصی،‌کاندیدای دولتی ترجیح داده خواهد شد که باید با آن اتمام جحت شود تا تنها به فکر منافع دولت نبوده و حضور مستمر در اتاق داشته باشد.
در اظهار نظر دیگر خوانساری معتقد است حضور نماینده بخش دولت در هیئت رییسه بر تعامل و ارتباط هر چه بیش‌تر بخش دولتی و خصوصی می افزاید و در پی آن مشکلات بخش خصوصی راحت‌تر و سریع‌تر مرتفع می‌شود.
انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه