شکل‌گیری گروه امداد و نجات حیات وحش در کشور


شکل‌گیری گروه امداد و نجات حیات وحش در کشور

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل تنوع زیستی و حیات وحش محیط زیست با بیان اینکه سوانح جاده‌ای و شکار غیرمجاز از مهمترین علل مرگ حیات وحش در کشور است، گفت: بر همین اساس در آینده نزدیک،گروه امداد و نجات حیات وحش در کشور شکل می‌گیرد.

به گزارش گروه "رسانه‌ها" خبرگزاری تسنیم، سید مجید خرازیان مقدم با بیان اینکه عمده تلفات حیات وحش ایران مربوط به پستانداران عظیم الجثه است، گفت: آمار تلفات گونه‌های جانوری در حیات وحش کشور نشان دهنده مرگ بیش از 1000 حیوان در فاصله سال‌های 1385 تا 1391 است.

مدیرکل تنوع زیستی و حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه سوانح جاده‌ای و شکار غیرمجاز از مهمترین علل مرگ حیات وحش در کشور است افزود: عواملی همچون تصادفات جاده‌ای قابل حل و پیشگیری است.

وی از شکل‌گیری گروه امداد و نجات حیات وحش خبر داد و گفت: تجربه موفق دنیا در نجات حیات وحش از آسیب‌هایی همچون سوانح جاده‌ای با ایجاد امداد و نجات گونه‌های جانوری آسیب دیده بر اثر تصادفات جاده‌ای و شکار غیرمجاز ما را بر آن داشت تا نظر مساعد رئیس سازمان محیط زیست در راستای شکل‌گیری گروه امداد و نجات حیات وحش کشور اقدام کنیم.

مدیرکل تنوع زیستی و حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست از تشکیل سه کارگروه اطلاع رسانی، آموزش و امداد و نجات ذیل گروه امداد و نجات حیات وحش خبر داد.

وی تصریح کرد: به دلیل اهمیت بحث آموزش در حفظ و حراست از گونه‌های حیات وحش، کارگروه آموزش به صورت ویژه مباحث آموزشی تخصصی برای محیط بانان و جوامع محلی را دنبال خواهد کرد.

مقدم خاطرنشان کرد: با تخصیص شماره تماسی 3 رقمی برای اطلاع رسانی در خصوص وحوش آسیب دیده رویت شده توسط مردم، در ادامه شکل‌گیری این گروه، شاهد شکل گیری اورژانس حیوانات باشیم.

منبع: فارس
انتهای پیام/
خبرگزاری تسنیم: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon