مستند «دولت اسلامی»؛ روایت «مدیان دیریه» از داعش

مستند «دولت اسلامی»؛ روایت «مدیان دیریه» از داعش

خبرگزاری تسنیم: مستند «دولت اسلامی» که در پنج بخش تولید و پخش شد حاصل تصاویر دوربینی‌ است که «مدیان دیریه» میان داعشی‌ها برده تا تصاویری که آنها به او اجازه می‌دهند را ضبط کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، گروه داعش یا همان دولت اسلامی عراق و شام دیگر نامی شناخته شده برای همه مردم دنیا است. افراطیانی که سعی دارند با زور اسلحه، اسلامی را که می‌شناسند به همه جهان صادر کنند. دینی که آنها به عنوان اسلام معرفی می‌کنند پر از خشونت است.

درک اخلاق و رفتار این افراد از نزدیک برای هرکسی ممکن نیست. آنها اعتقادات خاصی دارند و تنها کسانی که اعتقاداتی شبیه به آنها داشته باشند را مسلمان می‌دانند و دیگران را کافر می‌نامند. مجازاتی که آنها برای کافران قائلند مرگ است و این امر سبب می‌شود هرکسی نتواند به آنها نزدیک شود.

آنها با رسانه آشنایی کاملی دارند و به هرکسی اجازه نمی‌دهند که در جمعشان حاضر شود و از آنها فیلمبرداری کند. داعشی‌ها با نظارت دقیق بر فیلم‌هایی که از آنها منتشر می‌شود، تلاش می‌کنند با چهره‌ای که مدنظرشان است به دنیا معرفی شوند.

«مدیان دیریه» خبرنگار «وایس‌نیوز» کسی است که به عنوان اولین خبرنگار بین‌المللی، مدت سه هفته را با گروه خودخوانده‌ی «خلافت اسلامی» سپری کند و دسترسی بی‌سابقه‌ای به این گروه برای ثبت فعالیت‌های درونی آن در عراق و سوریه داشته باشد.

مستند «دولت اسلامی» که در پنج بخش تولید و پخش شد حاصل تصاویر دوربینی‌ است که دیریه میان داعشی‌ها برده تا تصاویری که آنها به او اجازه می‌دهند را ضبط کند.

در این مستند شاهد چگونگی خلافت اسلامی داعشی‌ها، امر به معروف و نهی از منکر مردم توسط آنها و چگونگی جذب کودکان برای پیوستن به خلافت اسلامی آنها هستیم.

این فیلم را می‌توانید در اینجا ببینید.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران