۸۳ هزار مورد تخلف رانندگی در سیستم هوشمند آذربایجان غربی ثبت شد

83 هزار مورد تخلف رانندگی در سیستم هوشمند آذربایجان غربی ثبت شد

خبرگزاری تسنیم: فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: در ۵ ماهه نخست امسال در آذربایجان غربی ۸۳ هزار و ۸۹ مورد اعمال قانون تنها از طریق سیستم های هوشمند انجام گرفته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، سردار یحیی شرفی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آذربایجان غربی با بیش از 3 میلیون نفر و با 17 شهرستان دارای 10 پایگاه پلیس راه است.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی تصریح کرد: آذربایجان غربی در مجموع دارای 11 هزار و 61 کیلومتر راه بوده و در این رابطه از شهرهای پرترافیک استان به ترتیب ارومیه، خوی، میاندوآب، بوکان و مهاباد هستند.

شرفی بیان کرد: در حال حاضر پرترددترین محورهای مواصلاتی در آذربایجان غربی شامل تبریز به ارومیه، ارومیه به خوی و ارومیه به میاندوآب است و در این زمینه 703 هزار و 120خودرو در آذبایجان غربی وجود دارد یعنی از هر 100 نفر 25 نفر دارای خودرو هستند.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی با اشاره به تعداد دوربین های هوشمند در استان افزود: هم اکنون 97 دستگاه دوربین هوشمند در سطح آذربایجان غربی در حال بهره برداری است و زیرساخت های نصب 150 دستگاه نیز تا پایان سال آماده می شود.

وی تصریح کرد: در 5 ماهه امسال در آذربایجان غربی 83 هزار و 89 مورد اعمال قانون تنها از طریق نظارت تصویری انجام یافته است و در این رابطه بیشترین علت تصادفات در استان  عدم توجه به جلو، انحراف به چپ و عدم توانایی در کنترل خودرویی است.

شرفی بیان کرد: از سال 85 تا 92 بیشترین زمان وقوع تصادفات رانندگی در زمان های تاریکی شب بوده که نشان از عدم روشنایی محورهای مواصلاتی به ویژه در مناطق پر حادثه را دارد.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی اظهار کرد: در استان بیشترین سهم تصادفات از آن خودروهای سواری بوده و بیشترین و کمترین ماه تصادف به ترتیب مربوط به مهر ماه  به علت آغاز بازگشایی مدارس و دی ماه است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon