تمرکز بر ایجاد مسیرهای هوایی مستقیم و موازی

تمرکز بر ایجاد مسیرهای هوایی مستقیم و موازی

خبرگزاری تسنیم: معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌های کشور اعلام کرد: درصدد هستیم مسیرهای موازی و مستقیمی را با همکاری نیروهای مسلح کشور برای افزایش پروازهای عبوری ایجاد کنیم.

به‌ گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از شرکت فرودگاه‌های کشور، ابراهیم شوشتری با اشاره به موقعیت ممتاز جغرافیایی و همچنین امنیت پایدار و ایمنی که به همت متخصصان حوزه عملیات هوانوردی در فضای کشور حاکم است، گفت: با توجه به اتفاقات ناگواری  که در فضای کشور اوکراین روی داد و همچنین ناامن شدن فضای کشور عراق، ایکائو فضای کشور  ایرن را امن‌ترین فضای منطقه جهت عبور و مرور پروازها اعلام و خواستار پذیرش این پروازها از سوی ایران شد که خوشبختانه با موافقت مدیران صنعت هوانوردی کشور این پروازها در کمال سلامت از آسمان کشورمان تردد می‌کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر شاهد افزایش تقریبا صد در صدی پروازهای عبوری از فضای کشور هستیم به طوریکه در طول شبانه‌روز بیش از 900 پرواز عبوری از فضای کشورمان استفاده می‌کنند که قبلا این رقم 490 پرواز بوده و امیدواریم با ارایه سرویس خوب به این پروازها در آینده نیز شاهد استفاده این پروازها از فضای کشورمان باشیم.

وی  عنوان کرد: همزمان با افزایش پروازهای عبوری، درآمدهای حاصل از ترانزیت هم افزایش یافته است.

شوشتری با بیان اینکه باید روی دو حوزه تمرکز بیشتری صورت گیرد، گفت: به‌روز رسانی زیرساخت‌های ناوبری هوایی یکی از اقدامات اصلی ما در این حوزه است به‌طوری‌که با برخی شرکت‌های خارجی به این منظور وارد مذاکره شده‌ایم تا تجهیزات خود را بهسازی و نوسازی کنیم.

وی اضافه کرد: اقدام دیگر ما در این بخش ایجاد مسیرهای مستقیم و موازی برای پروازها است که در حال حاضر با نیروهای مسلح رایزنی‌هایی را بدین منظور انجام داده‌ایم تا این مسیرها در آینده‌یی نزدیک ایجاد شود.

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌های کشور در ادامه اظهار داشت: با توجه به اینکه کشور ما فضای خود را برای تمامی ایرلاین‌ها باز کرده است انتظار می‌رود کشورهای دیگر هم که برای پروازهای خود از فضای ما استفاده می‌کنند، به منظور تامین تجهیزات مورد نیاز همکاری‌ و نقل و انتقال ارز را تسهیل کنند./

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین