دفاع مقدس امروز


دفاع مقدس امروز

خبرگزاری تسنیم: ما به آمریکائی‌ها و هم پیمانان اروپائی آنها نشان داده‌ایم که می‌توانیم بینی آنها و فرزند نامشروعشان رژیم صهیونیستی را در جنگ ۵۱ روزه غزه به خاک بمالیم و به آنها نشان داده‌ایم که می‌توانیم نطفه حرام آنها داعش را خفه کنیم.

در 31 شهریو 34 سال قبل رژیم بعث عراق به فرمان صدام، جنگ تحمیلی علیه جمهوری اسلامی ایران را آغاز کرد. این جنگ نزدیک 8 سال طول کشید و هر چند تلفات انسانی و زیان‌های مادی زیادی برای کشور ما داشت، اما این افتخار را برجای گذاشت که ملت ایران در سخت‌ترین شرایط و درحالی که هنوز نیروهای نظامی منسجم کارآزموده‌ای بعد از فروپاشی رژیم منحط پهلوی در اختیار نداشت و مسئولان سیاسی و اقتصادی کشور نیز تجربه چندانی در زمینه مدیریت کشور نداشتند، تصمیم به ایستادگی در برابر تهاجم دشمن گرفتند و در یک دفاع جانانه، که به درستی "دفاع مقدس" نام گرفت، توانستند تمامیت ارضی کشور را حفظ کنند و اجازه ندهند. دشمن به اهدافش برسد. آنچه جان مایه اصلی پیروزی انقلاب ایران در آن زمان بود، وحدت و اخلاص مردم و مسئولان بود.

اکنون بعد از گذشت 34 سال از آغاز این واقعه مهم و 26 سال از پایان آن، درحالی که افتخارات بزرگی از آن دوران سخت برای ملت ایران برجای مانده و نسل‌های آینده می‌توانند این افتخارات را با خطوط برجسته در تاریخ کشور خود بنویسند و تکرار و مرور کنند، توجه به این نکته نیز یک ضرورت است که ما مردم ایران همچنان در معرض تهدیدات دشمن هستیم و حتی بیش از دوران جنگ تحمیلی به "دفاع مقدس" از خود نیازمندیم. سازمان دهندگان تهاجم نظامی رژیم بعث عراق، یعنی قدرت‌های استعماری و چپاولگری که پیروزی انقلاب اسلامی ایران منافع نامشروع آنها در ایران و منطقه را به خطر انداخته بود، وقتی به این نتیجه رسیدند که از طریق تهاجم نظامی نمی‌توانند نظام جمهوری اسلامی را ساقط کنند و ملت ایران را از پا در آورند، با طراحی‌های دراز مدت به تهاجم فرهنگی،‌ تحریم‌های اقتصادی، فشارهای سیاسی و بمباران‌های تبلیغاتی متوسل شدند.

ملت ایران، که با فداکاری مثال زدنی خود توانسته بود دشمنان را در عرصه نظامی ناکام نماید، در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و تبلیغاتی نیز مقاومت کرد و تا امروز که در سی و ششمین سال عمر نظام جمهوری اسلامی قرار داریم علاوه بر اینکه به راه پرافتخار انقلابی خود ادامه داد نظام جمهوری اسلامی را نیز توانمندتر و مقاوم‌تر نمود و کشور را به قدرت برتر منطقه در زمینه‌های مختلف تبدیل کرد. آن مقاومت جانانه در عرصه دفاع مقدس، به برکت رهبری امام خمینی رضوان‌الله تعالی علیه و اعتقاد مردم به ولایت فقیه و حضور همه جانبه در تمام صحنه‌ها همراه با فداکاری‌ها و ایثارگری‌های کم نظیر میسر شد. بعد از پایان جنگ و تا امروز نیز مقاومت مردم در برابر توطئه‌ها و تهاجم‌های رنگارنگ دشمن به برکت همان اعتقاد و همان حضور همه جانبه در تمام صحنه‌ها و فداکاری‌ها و ایثارگری‌ها بود که توانست دشمنان را ناکام نماید.

خوشبختانه امروز نظام جمهوری اسلامی قدرتمندتر از هر زمان دیگری در برابر توطئه‌ها ایستاده و با برخورداری از تجربیات چند ده ساله، پیشرفت‌های علمی و صنعتی و دفاعی و مدیرانی شایسته و کار آزموده می‌تواند بهتر و مؤثرتر از دوران جنگ تحمیلی با هر توطئه و تهاجمی مقابله کند. در شرایط کنونی احتمال تهاجم نظامی به ایران، منتفی یا نزدیک صفر است اما تهاجمات دیگر که خطر آنها دست کمی از تهاجم نظامی ندارد، بسیار زیاد است. بنابر این، نباید آسوده خاطر باشیم و از حالت دفاعی و هوشیاری در برابر دشمن خارج شویم. با توانمندی‌ها، امکانات و تجربیاتی که امروز داریم، قطعاً قدرت مقابله با هر توطئه‌ای از نوع سخت افزاری و نرم افزاری را داریم البته به این شرط که وحدت و اخلاص دوران هشت ساله دفاع مقدس را هم داشته باشیم. ما نباید در این بخش با خودمان تعارف داشته باشیم و فریب رودربایستی‌ها را بخوریم. این واقعیت تلخ را باید بپذیریم که چرب و شیرین زندگی و قدرت اکنون زیر دندان‌ها جا خوش کرده و زمینه را برای اختلافات و منازعات فراهم ساخته است. اینکه هر روز عده‌ای برای همدیگر خط و نشان می‌کشند و یکدیگر را به خیانت یا ناکارآمدی متهم می‌کنند، به این معنی است که وحدتی که پایه اصلی پیروزی‌ها بود دچار خدشه شده و اخلاص که زیرساخت وحدت است نایاب گردیده است.

اگر از کسانی که طرفین این دعواها محسوب می‌شوند سؤال شود چه می‌خواهید؟ و چرا بر سر سفره انقلاب به همدیگر چنگ و دندان نشان می‌دهید؟ معلوم نیست هیچیک از آنها پاسخ روشنی ارائه دهند. امام خمینی بارها خطاب به مسئولان می‌گفتند اگر فداکاری‌های این مردم نبود، شما همچنان در کنج زندان‌ها یا کنج خانه‌هایتان بودید و اصولاً کاری در دستتان نبود. حالا که این مردم شما را به صحنه آورده‌اند و به قدرت رسانده‌اند، خدا را شکر کنید و قدر این مردم را بدانید و به جای دعوا و اختلاف، از فرصتی که در اختیارتان قرار گرفته برای خدمت به مردم و کشور استفاده نمائید. همه باید بدانیم که همچنان در جنگ با دشمنان هستیم. درست است که هیچگاه ما آغازگر تهاجم نبوده‌ایم، ولی دشمنان ما به دلیل طمعی که به ثروت‌های ما دارند و به دلیل کینه‌ای که نسبت به آرمان‌های اسلامی ما دارند، همواره درحال طراحی توطئه‌ای علیه ما هستند.

ما به آمریکائی‌ها و هم پیمانان اروپائی آنها نشان داده‌ایم که می‌توانیم بینی آنها و فرزند نامشروعشان رژیم صهیونیستی را در جنگ 51 روزه غزه به خاک بمالیم و به آنها نشان داده‌ایم که می‌توانیم نطفه حرام آنها داعش را در سوریه و عراق خفه کنیم. این واقعیت‌ها را آمریکا ودولت‌های اروپائی می‌دانند و درست به همین دلیل است که هر روز توطئه‌ای علیه ما طراحی می‌کنند. امید آنها به شکسته شدن وحدت ما و تهی شدن وجود ما از اخلاص است. بنابر این، مسئولان ما باید تمام توان خود را صرف بالا بردن اخلاص و مستحکم‌تر کردن پایه‌های وحدت نمایند. فقط اینگونه است که می‌توانیم مثل دوران 8 سال دفاع مقدس در برابر جنگ تحمیلی، اکنون و هر زمان دیگری در دفاع مقدس امروز نیز پیروز و سربلند باشیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon