آذربایجان غربی رتبه چهارم اعزام ورزشکاران به مسابقات آسیایی را دارد

آذربایجان غربی رتبه چهارم اعزام ورزشکاران به مسابقات آسیایی را دارد

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی پس از استان های تهران، اصفهان و مازنداران بیشترین ورزشکار شرکت کننده در مسابقات آسیایی در کره جنوبی را دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، علی خلیلی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در بازی های آسیایی دوره پیش که در گوانگجوی چین برگزار شد تیم ایران با 370 نفر ورزشکار و کسب 54 مدال، مقام چهارم این دوره از رقابت ها را کسب کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: امسال به علت کاهش منابع مالی تعداد ورزشکاران شرکت کننده در مسابقات آسیایی به 276 نفر کاهش یافته است.

خلیلی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی رتبه چهارم اعزام ورزشکار به مسابقات"اینچئوان" کره جنوبی را دارد بیان کرد: در این رابطه استان تهران با 72، اصفهان با 33، مازنداران با 26، آذربایجان غربی با 19 و استان گیلان با 18 ورزشکار به ترتیب در رتبه های اول تا پنجم قرار دارند.

وی با اشاره به ضرورت توجه به ورزش های همگانی در جامعه افزود: تامین نشاط اجتماعی و ایجاد بستر برای ورزش های همگانی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، ریاست جمهوری و تمامی مسئولان استانی است.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: امسال 10 درصد بودجه ورزش و جوانان به انجام ورزش های همگانی اختصاص یافته است چون ورزش قهرمانی از دل ورزش های همگانی بیرون می آید.

خلیلی تصریح کرد: در طرح سلامت همگانی 70 مکان ورزشی در سطح آذربایجان غربی و 13 مکان در ارومیه پیش بینی شده تا شهروندان با کمترین هزینه برای تامین سلامت و نشاط خود استفاده کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی افزود: در این طرح 40 نفر از مربیان ورزشی در 3 مرحله در شمال، جنوب و میانه استان تحت آموزش قرار می گیرند و در این زمینه در صورت استقبال شهروندان از طرح سلامت همگانی، تعداد سالن ها و پارک های ورزشی افزایش می‌یابند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon