کش‌و قوس‌های تمدید یک همکاری به دلیل دو مرگ

کش‌و قوس‌های تمدید یک همکاری به دلیل دو مرگ

خبرگزاری تسنیم: معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت:‌ تفاهم نامه طرح دادرس در سال ۹۱ میان آموزش و پرورش و هلال احمر منعقد شد و به مدت ۴ سال به قوت خود باقی است، ولی با این شرایط (مرگ دو دانش آموز) درخصوص تمدید آن باید مطالعه کنیم.

مهرزاد حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این پرسش که در اردوی طرح دادرس که هلال احمر متولی برگزاری آن است، شاهد فوت دو دانش‌آموز بودیم، حال در چنین شرایطی وضعیت ادامه طرح دادرس که به صورت مشترک میان آموزش و پرورش و هلال احمر ویژه دانش‌آموزان برگزار می‌شود، چگونه خواهد بود؟ اظهار داشت: دلایل این موضوع را باید از هلال احمر بپرسید.

وی افزود:‌ طرح‌های مختلفی در آموزش و پرورش وجود دارد و با بخش‌های مختلف مشارکت داریم. سازمان‌ها و نهادهای مختلف برای رسیدن به اهداف و ماموریت‌هایشان تصور می‌کنند که باید به نوجوانان آموزش دهند و بر این اساس آموزش و پرورش با آنها همکاری دارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد:‌ تفاهم نامه طرح دادرس در  سال 91 میان آموزش و پرورش و هلال احمر منعقد شد و به مدت 4 سال به قوت خود باقی است.

حمیدی در پاسخ به این پرسش  آیا پس از پایان دوره 4 ساله تفاهم نامه طرح دادرس باز هم اجرای آن را با هلال احمر تمدید خواهید کرد؟ گفت:‌ با این شرایط در خصوص تمدید آن باید مطالعه کنیم.

شرح حادثه

به گزارش تسنیم، دو دانش آموز 13 ساله در مسابقات المپیاد «آماده» در اردوگاه «امید» بندر انزلی جوانان هلال احمر غرق شدند که یک نفر از آنان در دم جان باخت و دانش آموز دوم مرگ مغزی شد و متاسفانه صبح روز بعد حادثه درگذشت. جمعیت هلال احمر به عنوان میزبان اردو و مسئول مستقیم حفاظت از جان دانش آموزان شرکت کننده در اردو، اعلام کرد آنها بدون اجازه و در ساعت غیر قانونی به دریا رفته اند. بطوریکه وحید قبادی دانا رئیس سازمان جوانان هلال احمر گفته است که این دانش آموزان پس از مخالفت مسئولان، با قبول مسئولیت مربی دیگری که کارمند آموزش و پرورش بود به دریا رفته اند.

در این راستا معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرده است که بررسی فوت دو دانش آموز در اردوی هلال‌احمر شهر انزلی آغاز شده و نیروهای هلال احمر و آموزش و پرورش برای تحقیق به محل حادثه اعزام شده‌اند و به محض اینکه دستگاه‌های مسئول تشخیص دهند با مقصر برخورد می‌شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon