برخی کشورها با راه‌اندازی پایگاه نزدیک مرز ایران به مجرمان فراری پناه می‌دهند

برخی کشورها با راه‌اندازی پایگاه نزدیک مرز ایران به مجرمان فراری پناه می‌دهند

خبرگزاری تسنیم: جانشین فرمانده ناجا گفت: برخی کشورها با راه‌اندازی پایگاه نزدیک مرز ایران به مجرمان فراری پناه می‌دهند.

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری تسنیم، سردار حسین اشتری در سومین نشست قضات با پلیس بین‌الملل ناجا با اشاره به لزوم پیگیری استرداد، شناسایی و مجازات مجرمان متواری از کشور اظهار داشت: متأسفانه گزارش‌های اخیر نشان‌دهنده افزایش میزان خروج مجرمان از کشور است و بعضی از کشورهایی که با نظام جمهوری اسلامی ایران در عناد هستند، پایگاه‌هایی نزدیک مرزهای کشور مستقر کردند که به مجرمان متواری از ایران پناه می‌دهند.

وی ادامه داد: البته در دیدارهایی که با کشورهای همسایه و مسئولان اینترپل داشتیم، این موضوع را اعلام کرده و آنها نیز قول همکاری با ما داده‌اند ولی ما باید با اقدامات بازدارنده خود تلاش بیشتری داشته باشیم.

اشتری در ادامه تحقق موضوع عدالت در داخل و خارج از کشور را مهمترین آرمان نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و با اشاره به نشست امروز خود با پلیس بین‌الملل ناجا گفت: خوشبختانه در یک دهه گذشته همکاری بسیار خوبی میان قضات و نیروی انتظامی وجود داشته ولی این موضوع به‌معنای آن نیست که ما در هیچ‌جای کشور مشکل نداریم.

جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: نیروی انتظامی به‌عنوان ضابط قضایی که موظف به برخورد با جرایم مشهود است این آمادگی را دارد که با تمام توان خود با مجرمان داخلی و بین‌المللی برخورد کند.

وی با تأکید بر پتانسیل اینترپل در پیگیری مجرمان گفت: خوشبختانه با همکاری با مجموعه قوه قضائیه و استفاده از پتانسیل پلیس بین‌المللی گام‌های خوبی در جهت شناسایی، پیگیری، دستگیری و استرداد مجرمان داشتیم و امیدواریم با اشراف اطلاعاتی و هماهنگی‌های فی‌مابین موفق‌تر از گذشته عمل کنیم.

اشتری با بیان اینکه بسیاری از مجرمان امنیتی و اقتصادی به‌راحتی از کشور خارج می‌شوند، گفت: علاوه بر خروج راحت مجرمان امنیتی و اقتصادی از کشور برخی از کشورها به‌دنبال پناه دادن به این مجرمان هستند و متأسفانه شاهدیم که مجرمان در پناه سازمان‌های بین‌المللی تقویت می‌شوند.

جانشین فرمانده ناجا افزود: بسیاری از مجرمانی که در پوشش سیاسی به کشورهای دیگر پناهنده می‌شوند، متخلفانی هستند که اقدامات مجرمانه آنها هیچ ارتباطی با مسائل سیاسی نداشته و تنها با پوشش سیاسی به کشورهای دیگر پناهنده می‌شوند.

وی در ادامه گفت: اطلاع رسانی در خصوص امکان استرداد و پیگیری مجرمان در خارج از کشور و اطلاع از قدرت پلیس در پیگیری این موضوعات یک اقدام بازدارنده است که باعث پیشگیری از بروز جرم می‌شود.

اشتری با تأکید بر اینکه فرار مجرمان از کشور آسیب‌های جدی به اعتماد عمومی می‌زند، گفت: باید با سرعت بخشیدن و پیشدستی در موضوع ممنوع الخروج کردن مجرمان زمینه فرار آنها از کشور را ناممکن کنیم.

جانشین فرمانده ناجا تأکید کرد: وضع قوانین به‌تنهایی متضمن ایجاد امنیت نیست چرا که ما قوانین بسیار خوبی داریم ولی باید این قوانین توسط مجریان باانگیزه و باجدیت نهادهای مجری قانون پیگیری شود.

وی در پایان با قدردانی از همکاری دستگاه قضا با مجموعه اینترپل ایران ابراز امیدواری کرد که با برگزاری این نشست مقدمات هماهنگی‌های بیشتر در آینده فراهم شود.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon