انتقاد بختیاری از آمریکا و کانادا برای پناه دادن به مجرمان با بهانه‌های سیاسی

انتقاد بختیاری از آمریکا و کانادا برای پناه دادن به مجرمان با بهانه‌های سیاسی

خبرگزاری تسنیم: معاون سیاسی امنیتی دادستان کل کشور با تاکید بر ظرفیت عظیم پلیس بین الملل در پیگیری مجرمان متواری، از پناه دادن به مجرمان کشور توسط آمریکا و کانادا به بهانه‌های سیاسی و سیاسی جلوه دادن اقدامات مجرمانه آن‌ها انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری تسنیم،‌ سید مرتضی بختیاری در سومین نشست قضات با پلیس بین‌الملل ناجا اظهار داشت: استقرار نظام عادلانه کیفری باعث می‌شود که هیچ کشوری مامن مجرمان فراری نباشد و بهترین ابزار برای احقاق حقوق عامه و پیگیری باندهای تبهکار و خائنین به ملت، استفاده از ظرفیت عظیم پلیس بین الملل است.

وی افزود: رعایت کنوانسیون‌های بین‌المللی در خصوص مبارزه با فساد، پولشویی و استرداد مجرمان، یک راهکار مناسب برای برون رفت از مشکل متواری شدن مجرمان، تبهکاران و خائنان در تمامی نقاط دنیا است.

معاون سیاسی امنیتی دادستان کل کشور با اشاره به مشکلاتی که فرار مجرمان برای مردم و کشور به وجود می‌آورد، گفت: متاسفانه کلاهبرداران متواری در برخی از استان‌های کشور، با کلاهبرداری میلیاردی از هزاران خانواده، باعث شده‌اند که مشکلاتی امنیتی در این استان‌ها به وجود آید و ما نمونه آن را در خوزستان شاهد بودیم که هزاران خانواده مالباخته، مورد کلاهبرداری فرد و افرادی قرار گرفتند که وی توانست با خروج از کشور از دست ماموران فرار کند.

بختیاری در ادامه افزایش سرعت عمل در شناسایی متهمان متواری، تهیه بانک اطلاعاتی و سیاهه‌ای از مجرمان بین‌المللی، کشف شگرد مجرمان و ... را بخشی از اقداماتی دانست که باید توجه ویژه‌ای به آن‌ها داشت.

وی با انتقاد از عدم همکاری 2 کشور کانادا و آمریکا در استرداد مجرمان از میان 190 کشور عضو سازمان اینترپل گفت: برخی کشورها همچون آمریکا و کانادا، در موضوع پیگیری مجرمان، سیاسی برخورد کرده و با سیاسی جلوه دادن اقدامات مجرمانه کسانی که به مردم ایران خیانت کرده‌اند، به آن‌ها پناه می‌دهند و سازمان ملل باید به این موضوعات رسیدگی کند.

معاون سیاسی امنیتی دادستان کل کشور ادامه داد: متاسفانه آسان شدن نقل و انتقالات و همچنین گسترده‌تر شدن دسترسی به فضای مجازی باعث شده است تا در کنار نقاط مثبت استفاده از این فضا، زمینه‌ای برای سوءاستفاده مجرمان از این امکانات فراهم شود.

بختیاری همچنین در جمع خبرنگاران بر استفاده از ظرفیت عظیم سازمان اینترپل برای پیگیری مجرمان متواری تاکید کرد و گفت: پلیس بین الملل ظرفیت عظیمی در پیگیری حقوق ملت و استرداد تروریست‌های شبکه نفاق و خائنین به ملت دارد که با همکاری و هماهنگی بیشتر با پلیس بین الملل ناجا، باید از این ظرفیت استفاده کرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon