تورم معیشتی مردم وضع مناسب ندارد/ دولت به بنگاه‌های کوچک و متوسط توجه کند

تورم معیشتی مردم وضع مناسب ندارد/ دولت به بنگاه‌های کوچک و متوسط توجه کند

خبرگزاری تسنیم: رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به آمار رسمی ارائه شده در مورد کاهش تورم و افزایش رشد اقتصادی گفت: تورم معیشتی مردم و مواد غذایی وضعیت نامناسبی دارد که نیاز به توجه بیشتری دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، یحیی آل‌اسحاق در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: مسائل مورد بحث در روزهای اخیر رشد 4.6 درصدی اقتصاد، تورم، بودجه و برنامه سال آینده است که رشد اقتصادی باعث خوشحالی بوده است. گروه نفت 7 دهم درصد، صنعت 1.5 درصد، بازرگانی یک درصد، خدمات مالی و پولی 3.8 درصد رشد داشته‌اند.

وی تاکید کرد: مشکل مهم در بنگاه‌های کوچک و متوسط است که باید تاکید و اهمیت بیشتری به این مسائل داشته باشیم و اگر مشکل این واحدها رفع نشود مشکلات پیرامون همچنان باقی خواهد ماند. 

آل اسحاق بیان کرد:‌ تورم در حال حاضر کنترل شده اما تورم معیشتی مردم و مواد غذایی وضعیت نامناسبی دارد که نیاز به توجه بیشتری دارد. 

او بیان کرد:  میانگین تورم 21.1 درصد، تورم نقطه به نقطه 14 درصد، و تورم ماهیانه 1.5 درصد است که روند کاهشی دارد.

آل‌اسحاق افزود: هزینه تولید و معیشت مردم نیاز به توجه جدی‌تری دارد. عدم توجه به معیشت مردم مقداری نگران کننده بوده است. 

وی  با بیان اینکه مشکلات مقداری حل شده خاطرنشان کرد: پرداخت بدهی، سرمایه در گردش و به طور کلی رابطه بخش تولید و بخش پولی و بانکی آرام نیست و منتظر هستیم صحبت‌ها و مذکرات در رابطه با تولید عملی شده و گشایشی صورت گیرد. 

رئیس اتاق بازرگانی تهران یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 93 نرخ رشد اقتصادی بیش از یک درصد مثبت باشد. نرخ رشد نقدینگی در حال حاضر 21.9 درصد است که به 25 درصد خواهد رسید و در کنار آن نرخ تورم تا پایان سال کمتر از 18 درصد خواهد شد. 

او با بیان اینکه هزینه‌های جاری در حال افزایش و بودجه عمرانی کاهش می‌یابد گفت: تدوین برنامه‌های ششم آغاز شده و بحث‌های متعددی پیرامون آن ارائه شده است و نظر آن است که به برنامه‌های سالیانه بیشتر از برنامه‌های پنج ساله توجه شود. 

وی با تاکید بر اینکه جایگاه بخش خصوصی باید بیشتر در بودجه و برنامه‌های پنج ساله باشد یادآور شد: دولت تلاش می‌کند اقتصاد سامان یابد و آنچه که تقاضا است عمل و سخن به یکدیگر نزدیک شود. 

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه