توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان اولویت دانشگاه پزشکی زاهدان است

توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان اولویت دانشگاه پزشکی زاهدان است

خبرگزاری تسنیم: دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در جوابیه‌ای اعلام کرد: توسعه زیرساخت‌ها و تقویت نیروی انسانی مورد نیاز بخش بهداشت و درمان در حوزه شهرستان‌های تازه‌تاسیس استان سیستان و بلوچستان مهم‌ترین اولویت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، با توجه به چاپ گزارشی تحت عنوان «نبود پزشک مشکل جدی مردم مهرستان است» که در تاریخ 26/6/93 در خروجی خبرگزاری تسنیم درج شده است، نتیجه‌ پیگیری‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در این خصوص به شرح ذیل تقدیم می‌شود. خواهشمند است برای اطلاع خوانندگان آن سایت نسبت به درج این جوابیه اقدام لازم صورت گیرد.

توسعه زیرساخت‌ها و تقویت نیروی انسانی مورد نیاز بخش بهداشت و درمان در حوزه شهرستان‌های تازه تاسیس استان سیستان و بلوچستان جزو مهم‌ترین اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است.

در این راستا، اقدامات و پیگیری‌های لازم از سوی این دانشگاه جهت تسریع در روند احداث ساختمان مرکز درمان بستر شهرستان مهرستان صورت گرفته است و پس از تحویل ساختمان از سوی پیمانکار نسبت به تجهیز آن اقدام خواهد شد.

شایان ذکر است مراحل ساختمانی این مرکز از سال 1389 آغاز و تاکنون 97 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

همان گونه که هموطنان عزیز مطلع هستند در حال حاضر کمبود پزشک عمومی و متخصص از مهم‌ترین مشکلات بخش بهداشت و درمان کشور در زمینه استمرار ارائه خدمات در مناطق در حال توسعه است.

با توجه به پیچیدگی‌های تخصصی مربوط به تامین مستمر نیروی انسانی در مناطق در حال توسعه، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برنامه‌ها و سیاست‌های متعددی را در دستور کار قرار داده است که استمرار و تسریع در روند پذیرش و آموزش دانشجویان بومی همراه با رعایت استانداردهای ویژه آموزشی و تخصصی از جمله مهم‌ترین برنامه‌های بلند مدت این دانشگاه است.

با توجه به نیاز جدی شهرستان‌های تازه تاسیس استان به نیروهای تخصصی در بازه زمانی کوتاه مدت نیز این دانشگاه با جدیت پیگیر تامین منابع لازم برای تشویق پزشکان عمومی و متخصص برای حضور مستمر در این مناطق بوده و تلاش می‌شود تا حداقل نیازهای ضروری هر شهرستان فراهم شود.

در این راستا به اطلاع هموطنان عزیز می‌رساند که در حال حاضر در مرکز بهداشتی درمانی شهرستان مهرستان علاوه بر فعالیت چهار پزشک عمومی، خدماتی از قبیل آزمایشگاه تشخیص طبی، دندانپزشکی و تسهیلات زایمانی نیز به هموطنان عزیز ارائه می‌شود.

همچنین تعداد چهار باب مرکز بهداشتی درمانی شامل چاهوک، کهن‌شهر، آشار و ایرافشان نیز در حوزه شهرستان مهرستان فعال بوده که در هر کدام از مراکز فوق نیز در حال حاضر یک پزشک عمومی مشغول به خدمت رسانی است.

علاوه بر این دو باب مطب خصوصی و دو باب مرکز درمان سوء مصرف مواد با مدیریت بخش خصوصی در حوزه این شهرستان دایر شده و معاونت درمان دانشگاه نیز آمادگی خود را در خصوص همکاری و صدور مجوزهای لازم برای متقاضیان واجد شرایط راه‌اندازی مراکز خصوصی درمانی در آن شهرستان اعلام کرده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon