تقاضای ۶۰ هزار رأس دام برای عید قربان/ فروش در واحدهای صنفی ممنوع است

تقاضای 60 هزار رأس دام برای عید قربان/ فروش در واحدهای صنفی ممنوع است

خبرگزاری تسنیم: رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی میزان نیاز به دام در عید قربان را ۵۰ تا ۶۰ هزار راس پیش بینی کرد و گفت در حال حاضر قیمت هر کیلو دام زنده ۱۱ هزار تا ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است.

علی‌رضا ملکی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: در استان تهران برای عید قربان 50 تا 60 هزار راس دام زنده در نظر گرفته شده که در مناطق 22 گانه شهرداری تهران در قالب 14 مکان موقت و سه مکان ثابت آماده ارائه خدمات است.

وی ادامه داد: دام تا آخر هفته به مکان‌های مشخص شده وارد خواهد شد. دامپزشکی برای مقابله با بیماری‌های گوشتی و رعایت بهداشت فروش دام در واحدهای صنفی را ممنوع اعلام کرده است و این در حالی است که فروش دام در مناطق اعلام شده، برای ذبح در مکانی دیگر ارائه می‌شود.

این فعال صنفی بیان کرد: قبل و بعد از ذبح، دام و گوشت توسط دامپزشک دارای صلاحیت مورد معاینه قرار می‌گیرد. مکان‌های ثابت عرضه دام در روز عید قربان احمدآباد مستوفی، منطقه خاوران و منطقه حکیمیه خواهد بود.

ملکی گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلو دام زنده 11 هزار تا 11 هزار و 500 تومان و گوشت شقه بدون دنبه عرضه به مشتری 27 هزار تا 28 هزار تومان است که پیش بینی می‌شود قیمت در روز عید قربان تغییر محسوسی نداشته باشد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه