یکه‌زارع: صنعت خودروسازی از دهه ۷۰ به بعد نتوانست رشد کند

یکه‌زارع: صنعت خودروسازی از دهه 70 به بعد نتوانست رشد کند

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل ایران خودرو با اشاره به اینکه صنعت خودروسازی از دهه ۷۰ به بعد نتوانست رشد کند اعلام کرد:همکاری های خارجی ایران خودرو به صورتی برنامه‌ریزی شده که به ارتقای قطعه سازان و معرفی برند ایران خودرو به بازارهای جهانی منجر شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از "ایکوپرس"، هاشم یکه زارع مدیرعامل ایران خودرو  با بیان اینکه مطابق برنامه ابلاغی وزارت صنعت امسال 600 هزار دستگاه خودرو تولید خواهد شد، اظهار داشت: تولید در شش ماه سپری شده از سال جاری با افزایش بیش از 2 برابری در مقایسه با نیمه نخست سال گذشته به 275 هزار دستگاه خودرو رسیده است.

وی ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره تولید و خروج از وابستگی به منابع نفتی و نام گذاری سال های اخیر با ماهیت تولید و اقتصاد تاکید کرد: ما باید باور داشته باشیم که راه نجات اقتصاد کشور تولید با کیفیت و تکنولوژی بالا است که امکان صادرات به کشورهای مختلف را داشته باشد.

یکه زارع خودروسازی موتور محرک صنایع کشور خواند و گفت: در سال های70 فعالیت های مناسبی در صنعت خودرو صورت گرفته اما بعد از این دهه خودروسازی نتوانست به جایگاه واقعی خود دست یافته و رشد مناسبی داشته باشد.

‌مدیرعامل ایران خودرو تصریح کرد: هدف ما این است که با توجه و حمایت مسوولان و دولت مردان خودروسازی ایران را توسعه دهیم و به وضعیت مطلوبی برسانیم.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر بحران تولید را پشت سرگذاشته ایم و با تولید روزانه دوهزار و 400 دستگاه خودروی کامل و بدون کسری دغدغه ای در این زمینه نداشته و هدفمان ارتقا و توسعه محصولات، افزایش کیفیت محصول و خدمات پس از فروش آن و تولید صادرات محور است.

یکه زارع مبنای همکاری با شرکای خارجی را کسب منافع مشترک و ارتقای قطعه سازان داخلی دانست.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه