ثبت‌نام دکترای پژوهش‌محور دانشگاه آزاد آغاز شد

ثبت‌نام دکترای پژوهش‌محور دانشگاه آزاد آغاز شد

خبرگزاری تسنیم: معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد گفت: ثبت‌نام دوره‌های دکترای تخصصی پژوهش‌محور دانشگاه آزاد از امروز آغاز و تا روز یکشنبه ۲۷ مهرماه ادامه دارد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، مجتبی علوی‌فاضل معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد، گفت: ثبت‌نام دوره‌های دکترای تخصصی پژوهش‌محور دانشگاه آزاد از ساعت 16 امروز سه‌شنبه آغاز می‌شود و تا روز یکشنبه 27 مهرماه ادامه دارد.

وی افزود: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت www.azmoon.org نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد در مورد شرایط ثبت‌نام، گفت: متقاضیان دوره دکترای پژوهش‌محور باید در گروه علوم انسانی حداقل دارای معدل 18 و در گروه غیرانسانی حداقل دارای معدل 17 در مقطع کارشناسی‌ارشد باشند.

علوی‌فاضل در مورد ویژگی‌های این متد تحصیل، گفت: این متد تحصیلی بیشتر متکی بر پژوهش و کار تحقیقی دانشجو زیرنظر استاد راهنماست، لذا با توجه به اینکه یکی از نیازهای کشور ارتباط بین آموزش و صنعت و تجارت است، در این دوره نیز پایان‌نامه‌ها می‌بایست بتواند به نیازهای بازار کار پاسخ مناسبی دهد و در این راستا به رشته تحریر درآید.

وی در مورد تفاوت دوره‌های پژوهش‌محور با دوره‌های دیگر، گفت: به لحاظ مدرک، استخدام و غیره هیچ تفاوتی بین مدارک پژوهش‌محور و دوره‌های آموزشی و پژوهشی وجود ندارد. فقط در دوره دکتری پژوهش‌محور تأکید بر این است که دانشجویان، به تحقیقات در زمینه‌های کاربردی تر موردنیاز کشور رو آورند.

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد در مورد نحوه گزینش، گفت: پس از پایان ثبت‌نام اینترنتی، افراد واجد شرایط در تمام رشته‌ها به معاونت پژوهشی معرفی خواهند شد تا مصاحبه علمی از آنها صورت گیرد و طرح‌های تحقیقاتی پیشنهادی آنها مورد بررسی قرار گیرد. در نهایت نیز نتیجه آزمون مصاحبه از طریق معاونت سنجش و پژوهش اعلام خواهد شد.

وی در پایان گفت: بخشی از هزینه‌های دوره تحصیل پژوهش‌محور از محل اعتبارات طرح‌های تحقیقاتی اساتید راهنما پرداخت می‌شود و بخشی از آن را خود دانشگاه متقبل خواهد شد، اما چنانچه به هر دلیل هزینه‌های دوره توسط استاد راهنما پرداخت نشود، هزینه‌ها به طور مستقیم از خود دانشجو اخذ می‌شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon