ابلاغ سیاست‌های آمایش اشتغال استان‌ها تا دو هفته آینده

ابلاغ سیاست‌های آمایش اشتغال استان‌ها تا دو هفته آینده

خبرگزاری تسنیم: وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به سیاست‌های خُرد در زمینه ایجاد اشتغال افزود: سیاست‌های آمایش اشتغال استان‌ها به زودی در جهت شناسایی و تقویت طرح های خُرد تا دو هفته دیگر ابلاغ خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، عصر امروز مرکز اشتغالزایی انیستیتو توسعه مصنوعات چرمی در خراسان رضوی با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پرند معاون وزیر کار، حسینی قائم مقام امور بین الملل وزیر تعاون و جمعی از مدیران این وزارتخانه افتتاح شد.

ربیعی در مراسم افتتاح این وزارتخانه با اشاره به بسته اشتغالزایی و سیاست‌گذاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در قالب طرح تکاپو، گفت: این طرح برپایه مطالعات زیرساختی استوار است که در کنار ایجاد شغل به توانایی و تقویت آن می‌پردازیم.

وی ادامه داد: طرح تکاپو به صورت پایلوت در شش استان در حال اجرا است که افراد و فارغ التحصیلان دانشگاهی پس از پایان تحصیلات مهارت لازم متناسب با بازار کار را می‌بینند. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید براینکه ایجاد اشتغال با پاشیدن پول عملیاتی نیست، اظهار کرد: اساس طرح تکاپو براین استوار است که هر استان مطالعات مختلف در زمینه ظرفیت‌های ایجاد شغل و تقویت افراد تحصیل کرده را دنبال می‌کند.

ربیعی از ابلاغ سیاست‌های آمایش اشتغال در سراسر استان‌ها تا دو هفته آینده خبر داد و افزود: سازمان فنی و حرفه‌ای نیز براساس این بسته سیاستی نیازهای خود را ارائه می‌کند و مراکزی مانند این انیستیتو می‌تواند به عنوان یک خوشه در راستای اشتغالزایی شناسایی شود که این مسئله یکی از استراتژی‌های مهم وزارت کار است.

وی با تأکید براینکه 12 هزار فرصت شغلی در این انیستیتو ایجاد شده است، بیان کرد: بسیاری از کشورهای توسعه یافته از طریق تقویت مشاغل خانگی و خوشه های کوچک موفق به توسعه اشتغال شده است. استان‌ها در راستای طرح تکاپو مشاغل را شناسایی و پس از آن با استفاده از آموزشهای مهارتی توانایی افراد را تقویت و سپس به دنبال طراحی برند کالای ایرانی برای حضور در بازارهای جهانی خواهند بود و در این مسیر برای حل مشکلات مالی می‌توانند از تسهیلات صندوق مهر امام رضا بهره مند شوند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه