۱۵۸۲ مورد حوادث رانندگی در محورهای مواصلاتی استان زنجان

1582 مورد حوادث رانندگی در محورهای مواصلاتی استان زنجان

خبرگزاری تسنیم: رئیس پلیس راه استان زنجان با اشاره به رخ دادن یک هزار و ۵۸۲ تصادف در طول شش ماه نخست امسال گفت: بر اثر این تصادفات رخ داده ۵۸ نفر جان خود را از دست دادند.

علی اصغر شیرمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان با اشاره به رخ دادن هزار و 528 تصادف در طول شش ماه نخست امسال در محورهای مواصلاتی استان زنجان اظهار کرد: در شش ماه نخست امسال هزار و 528 تصادف در محورهای مواصلاتی استان زنجان رخ داده است که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از افزایش یک درصدی خبر می‌دهد.

وی با بیان اینکه از بین هزار و 528 تصادف رخ داده 58 تصادف منجر به فوت شده است، ابراز کرد: تصادفات منجر به فوت شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14 درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس راه استان زنجان با اشاره به اینکه در 58 تصادف فوتی رخ داده در شش ماهه نخست امسال 64 نفر جان خود را از دست دادند، تصریح کرد: تصادفات فوتی شش ماهه امسال در مقایسه با شش ماهه نخست سال گذشته از افزایش دو درصدی خبر می‌دهد.

وی با بیان اینکه تصادفات جرحی رخ داده در طول شش ماهه نخست امسال 738 تصادف بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش یافته است، عنوان کرد: 732 تصادف نیز نتیجه تصادفات خسارتی بوده است که این گونه تصادفات خسارتی نیز در مقایسه با مدت مشابه شش ماه نخست سال گذشته نشان از افزایش هفت درصدی دارد.

شیرمحمدی با اشاره به اینکه مجموع تصادفات شش ماهه نخست امسال در محورهای مواصلاتی استان زنجان هزار و 528 تصادف بوده است، بیان کرد: بر اثر تصادفات انجام شده در محورهای مواصلاتی استان زنجان در طول شش ماهه نخست امسال هزار و 23 نفر مجروح شدند.

وی با بیان اینکه مجروحان تصادفات امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد افزایش داشته است، افزود: 36 درصد از علت رخ دادن تصادفات در محورهای مواصلاتی استان زنجان به دلیل عدم توجه به جلو بوده است.

رئیس پلیس راه استان زنجان با اشاره به اینکه عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه دلیل 14 درصد از تصادفات رخ داده در طول شش ماهه نخست امسال در محورهای مواصلاتی استان زنجان بوده است، خاطرنشان کرد: انحراف به چپ و تخطی از سرعت مطمئنه نیز هر کدام 9 درصد دلیل رخ دادن تصادفات است.

وی با بیان اینکه سواری با 68 درصد بیشترین نوع وسیله مقصر در تصادفات رانندگی امسال در محورهای مواصلاتی استان زنجان بوده است، گفت: در 12 درصد دیگر تصادفات نیز موتور سوار مقصر رخ دادن تصادف اعلام شده است.

شیرمحمدی با اشاره به اینکه 28 درصد از تصادفات در کیلومتر یک تا 28 شهرها اتفاق افتاده است، ابراز کرد: 32 درصد از تصادفات نیز در بین ساعات 12 تا 18 رخ داده است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon