کهگیلویه و بویراحمد برای اعزام دانش آموزان به مناطق عملیاتی کمبود اعتبار دارد

کهگیلویه و بویراحمد برای اعزام دانش آموزان به مناطق عملیاتی کمبود اعتبار دارد

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای اعزام دانش آموزان این استان به مناطق عملیاتی و جنگی با کمبود ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار مواجه هستیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، هادی زارع پور در نشست شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، اولین کاروان این استان 15 مهرماه عازم مناطق عملیاتی می شوند، اظهار کرد: سهم این استان برای اعزام 8 هزار و 820 نفر است.

وی با بیان اینکه جلسه فوق العاده آموزش و پرورش و چگونگی اعزام دانش آموزان هر ساله برای بازدید از مناطق جنگی را داریم، افزود: برای اجرای مفاد این اعزام شورای بسیج دانش آموزی در آموزش و پرورش تشکیل و مفاد و تصمیمات این اعزام اتخاذ و مصوب شد.

زارع پور با اشاره به اینکه به منظور اجرای مطلوب تر این دستورالعمل از استاندار تقاضای کمک داریم، خاطرنشان کرد: اعزام دانش آموزان به مناطق عملیاتی و جنگی به امضا وزیر و رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور رسید.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در این دستورالعمل در سال 93 و 94 در سراسر کشور یک میلیون نفر دانش آموز و هر استان 100 نفر فرهنگی  باید از مناطق جنگی بازدید کنند.

زارع پور اظهار کرد: هدف از این اعزام آشنا نمودن نسل جوان با فلسفه در راه خدا جنگیدن، القای حسن خود باوری و مسئولیت پذیری ، زنده نگه داشتن یاد و نام ایثارگران و مقابله با جنگ نرم دشمنان است.

وی افزود: اولین اعزام دانش اموزان این استان به مناطق جنگی و عملیاتی 15 مهرماه با 200 دانش اموز از شهرستان بهمئی آغاز می‌شود.

زارع پور با بیان اینکه هر دانش آموز برای اعزام باید 20 هزار تومان پرداخت کند، گفت: 50 درصد هزینه‌ها مربوط به شرکت حمل و نقل و 50 درصد نیز بر عهده آموزش و پرورش است.

وی ابراز کرد: برای اعزام دانش آموزان این استان به مناطق جنگی یک میلیارد و 220 میلیون و 950 هزار تومان نیاز است که 640 میلیون آن را آموزش و پرورش باید پرداخت کند.

زارع پور خاطرنشان کرد: تامین آمبولانس های همراه کاروان بر عهده اورژانس، هلال احمر و علوم پزشکی است و انتظار می‌رود سایر دستگاه‌ها نیز در زمینه تامین خودروهای سبک همکاری کنند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon