مذاکرات ایران و آذربایجان برای تسهیل فرایند‌های گمرکی

مذاکرات ایران و آذربایجان برای تسهیل فرایند‌های گمرکی

خبرگزاری تسنیم: رئیس کل گمرک ایران در سفر به جمهوری آذربایجان خواستار ۲۴ ساعته شدن گمرکات مرزی دو کشور شد و گفت راه آهن قزوین-رشت-آستارا به استحکام روابط دو جانبه کمک خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از آذرتاگ، مسعود کرباسیان رئیس کل گمرک ایران طی دیداری با آیدین علی یف رئیس کل گمرک آذربایجان اظهار داشت خط راه آهن قزوین-رشت-آستارا که بخشی از مسیر حمل و نقل بین المللی "شمال به جنوب" است، به استحکام روابط دو جانبه میان ایران و آذربایجان کمک خواهد کرد.

کرباسیان افزود: همکاری میان گمرک کشورهای آذربایجان و ایران در مرحله خوبی قرار دارد و سران این دو کشور خواهان توسعه روابط دوجانبه هستند. روسای جمهوری آذربایجان و ایران طی هشت ماه گذشته چهار دیدار داشته اند، با این حال روابط میان این دو کشور می تواند باز هم افزایش یابد.

وی افزود: ضروری است گمرکات بیلاسوار و آستارا 24 ساعته شوند و یک سیستم اطلاعاتی منسجم میان مراکز گمرکی ایران و آذربایجان راه اندازی شود.

آیدین علی یف رئیس کل گمرک جمهوری آذربایجان اظهار کرد که آذربایجان و ایران سالهاست که روابط دوستانه و برادرانه دارند.

وی افزود: امروز روابط میان دو کشور وارد مرحله تازه ای شده است و دیدار امروز که چهارمین دیدار از نوع خود طی هشت ماه گذشته است، آن را تایید می کند.

علی یف افزود:« البته اطلاعات گمرکی، منعکس کننده موقعیت اخیر نیست هرچند روزانه هزاران نفر از مرزهای ایران و آذربایجان عبور می کنند.»

علی یف در پایان گفت:« دو کشور همچنین از طریق حمل و نقل ترانزیتی با یکدیگر در ارتباطند، بنابراین اهمیت زیادی برای سرعت بخشی به رسمی سازی فرایندهای گمرکی، بارگیری و کامیونها قایلند.»

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه