قیمت جهانی نفت ۳ دلار کاهش یافت

قیمت جهانی نفت 3 دلار کاهش یافت

خبرگزاری تسنیم: قیمت نفت در معاملات امروز چهارشنبه به ۹۴ دلار و ۸۲ سنت رسید که این رقم نسبت به روز گذشته ۳ دلار کاهش داشته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روند نزولی قیمت نفت همچنان ادامه دارد و هر بشکه نفت برنت دریای شمال در معاملات امروز چهارشنبه به 94 دلار و 82 سنت رسید. قیمت این نفت نسبت به روز گذشته در همین موقع حدود 3 دلار کاهش داشته است.

نفت سبک آمریکا نیز امروز با 3 دلار کاهش قیمت در برابر 91 دلار و 58 سنت به ازای هر بشکه رسیده است.

نگرانی در مورد افزایش عرضه نفت اوپک، رشد اقتصادی ضعیف در چین و اروپا و افزایش ارزش دلار، قیمت نفت را به پایین ترین رقم از ژوئن 2012 تاکنون رسانده و همین عوامل احتمالا مانع از هرگونه افزایش قابل توجه قیمت خواهد شد.

کارستن فریچ، تحلیلگر بازار در کومرزبانک گفت: «احساس حاکم بر بازار در حال حاضر به شدت کاهشی است. حمایت کمی در زمینه تقاضا وجود دارد و این در حالی است که عرضه در حال افزایش است.»

آمارهای اقتصادی اروپا نیز رشد کمی را نشان داد. شاخص مدیران خرید حوزه یورو در ماه سپتامبر به 50.3  واحد رسید که پایین ترین رقم از جولای 2013 تاکنون بوده است.

شاخص دلار نیز امروز اندکی افزایش یافت و پس از رسیدن به بالاترین رقم 4 سال اخیر در روز سه شنبه بر قیمت های نفت تاثیر گذاشت.

انتهای پیام/ 135


 

اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه