آموزش زندگی در برنامه ریزی آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد

آموزش زندگی در برنامه ریزی آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد

خبرگزاری تسنیم: نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی گفت: آموزش زندگی کردن از بخش های مهم این حوزه است که متاسفانه این فرصت در آموزش و پرورش مغفول مانده است که امیدواریم در سند تحول بنیادین و تدابیری که اتخاذ می‌شود، این مشکل رفع شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج علی‌اکبری ظهر امروز در نشست اعضای قرارگاه‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان مرکزی، با اشاره به نقش انجمن‌های اسلامی اظهار کرد: در انجمن اسلامی، مبنا در درجه نخست، کار مشترک و همفکری در میان اعضا و سپس تشکیل گروهی به اسم انجمن اسلامی است و زمانی اقدامات فرهنگی اثرگذار بوده که به دور از ریا انجام شود.

وی افزود: تمرین کار گروهی یکی از وظایف انجمن های اسلامی دانش‌آموزان بوده و در این راستا بایستی افراد همفکر را شناسایی کرده و یاد بگیریم که به چه شیوه‌ای باید با یکدیگر کار کرده و توان فکر خود را به اشتراک بگذاریم تا افراد بیشتری از مدرسه را به خود جذب کنیم.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی تصریح کرد: انجمن اسلامی از جمله نهادهایی هستند که به امکانات مالی اندکی نیاز دارند اما در مقابل بازدهی و سود بیشتری را به مخاطبان خود ارائه می‌دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری با اشاره بر لزوم کتابخوانی در مدارس گفت: کتابخوانی در مدارس طوری سهم‌بندی شده که فرصت چندانی برای بالندگی بچه‌ها باقی نگذاشته  و در دولت جدید تدابیری به منظور صرف وقت بیشتر شده است.

وی افزود: انجمن اسلامی دانش‌آموزی فرصتی را برای بچه‌های مؤمن فراهم کرده تا بتوانند به وظایف و رسالتی که شهدا بر دوش آنان گذاشته‌اند به خوبی عمل کرده و بر این مبنا اعضا با عشق، فهم، غیرت، علم و اخلاقشان  انجمن اسلامی را می‌سازند.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی تصریح کرد: یکی از مزایای فعالیت در انجمن اسلامی، کار بی‌چشم داشت بوده که فقط برای رضای خدا انجام می‌شود و اعضای آن با علم به اینکه امتیاز ویژه و سهمیه‌ای ویژه‌ای در آینده به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد وارد آن می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری با اشاره به جشنواره‌های دانش‌آموزی گفت: وزارت آموزش وپرورش با اتخاذ تدابیر لازم برای حضور دانش‌آموزان در جشنواره‌های سراسری می‌تواند استعدادهای آنان را در بخش‌های محتوایی، فرهنگی، علمی و ورزشی بیش از پیش شکوفا کند.

وی افزود: تعلیم و تربیت رسالت مهم آموزش و پرورش بوده که پرورش علمی به نمره محوری ختم نمی‌شود چرا که ایجاد تحول بنیادین در شخصیت و شکوفایی و پویایی استعدادهای دانش‌آموزان بر مبنای آموزه‌های دینی و اخلاقی جنبه مهم آن است.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی تصریح کرد: مدارس نقش مهمی ایفا می‌کنند چرا که موضوع اصلی در انجمن این است که دانش‌آموزان ما در مدرسه زندگی درست را یاد بگیرند و شخصیت‌شان رشد کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری با اشاره به مزیت انجمن اسلامی گفت: نداشتن خدمات رفاهی از مزایای انجمن بوده و اگر انجمن اسلامی هم مبتلا و متکی به این خدمات باشد، از کیفیت کاری آن و اخلاص در اهداف دینی و انقلابی کاسته می‌شود و سبب می‌شود تأثیر واقعی خود را در میان بچه‌ها از دست بدهد.

وی افزود: در انجمن اسلامی باید جوانانی مؤمن، رشید، درس‌خوان، آراسته به اخلاق اسلامی و فعال گردهم جمع شوند و مسلح به خرد جمعی باشند و همه مجموعه یک مدرسه در سایه فعالیت‌های آن‌ها تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام حاج علی اکبری تصریح کرد: حوزه آموزش و پرورش باید برای بخش‌های اصلی برنامه تعلیم و تربیت برنامه ریزی کرده و زمان بگذارد که البته همه کار آموزش و پرورش به آموزش کتاب‌های درسی معطوف نمی شود، بلکه آموزش زندگی کردن از بخش های مهم این حوزه است که متاسفانه این فرصت در آموزش و پرورش مغفول مانده است که امیدواریم در سند تحول بنیادین و تدابیری که اتخاذ می‌شود، این مشکل رفع شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon