لزوم تدوین برنامه ای آموزشی برای ورود به دوران سالمندی

لزوم تدوین برنامه ای آموزشی برای ورود به دوران سالمندی

خبرگزاری تسنیم:وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر لزوم تدوین برنامه ای آموزشی برای ورود به دوران سالمندی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی ربیعی در مراسم تکریم سالمندان در روز جهانی سالمند اظهار داشت: رویکرد ما نسبت به پدیده سالمندی مسئله نیست بلکه ما به آن به عنوان یک امر واقعی اجتماعی نگاه می‌کنیم و به دنبال راه حل برای ورود به سالمندی و گذران بهتر این مقطع زندگی هستیم.

وی ادامه داد: بسیاری از افراد در بررسی پدیده‌ها به سالمندی به عنوان یک مسئله نگاه می‌کنند که بار منفی آن بیشتر است لذا لازم است دیدگاه سیاست‌گذارن و سیاست‌نویسان در این حوزه تغییر کند چرا که سالمندان بخشی از انباشت تجربه برای حل مسائل هستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه نرخ رشد جمعیت در دهه‌های اخیر رشد سالمندی را افزایش داد، گفت: اتفاقاتی در کنار این پدیده افتاد از جمله اینکه سبک زندگی تغییر کرده و بی‌سوادی در سالمندان بالاست اما در 15 سال آینده با سالمندانی روبرو خواهیم بود که از لحاظ فرهنگی و علمی از رتبه بالایی برخوردارند و در گران‌بهایی برای جامعه خواهند بود.

ربیعی همچنین گفت: آن چیزی که جامعه به آن نیاز دارد دانش ضمنی است و باید تواجه کنیم که شرایط جتماعی و سبک زندگی تحمیل‌هایی را برای ما همراه دارد لذا باید پدیده‌ها را درک کنیم چرا که نسل جدید نسبت به همزیستی با سایر نسل‌ها تغییر نگرش دارد و از سوی دیگر وسایل ارتباط جمعی نیز تنهایی انسان‌ها را تشدید می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ما باید نهادی اجتماعی را تقویت کنیم و برای پدیده سالمندی برنامه آموزشی داشته باشیم همانطور که من از سازمان تأمین اجتماعی و بهزیستی خواسته‌ام نوعی برنامه برای ورود به دوران سالمندی تدوین کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نیاز سالمندان افزود: نیاز سالمندان فقط حمل و نقل سرپناه مسائل مالی و پرستاری نیست بلکه مهمترین نیاز آنها عاطفی است ضمن اینکه آنها نیاز به عاطفه ما دارند ما نیز نباید از عاطفه آنها محروم شویم و باید جامعه در پناه دانش و تجربه سالمندان باشد.

ربیعی خاطرنشان کرد: برخلاف تصور عامه اگر تأثیر سالمندان را در زندگی افراد بیشتر کنیم استحکام خانواده نیز بیشتر می‌شود. توجه به سالمندان و مسائل آنها در فکر رئیس جمهور نیز هست و حتما برای آینده بهتر ایران در سایه وجود بزرگسالان برنامه ریزی می‌کنیم.

انتهای پیام/

حج ۱۴۰۳
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon