۱۰ قلم فرآورده دارویی جدید تا ۲ سال آینده وارد بازار می‌شود

10 قلم فرآورده دارویی جدید تا 2 سال آینده وارد بازار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل شرکت سیناژن گفت: ۱۰ قلم فرآورده دارویی جدید با برند سیناژن تا ۲ سال آینده وارد بازار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، هاله حامدی‌فر در حاشیه نخستین مرحله سلسله تورهای معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری که با بازدید از شرکت دانش بنیان سیناژن آغاز شد, در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه 10 قلم فرآورده دارویی جدید با برند سیناژن تا 2 سال آینده وارد بازار می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر داروهای بیماران سرطانی، ناباروری، پوکی استخوان و نارسایی‌های کلیوی این برند در بازار موجود است.

مدیرعامل شرکت سیناژن در مورد صادرات این فرآورده‌های دارویی بیان کرد: برای صادرات باید فرآورده مورد نظر، سابقه حضور حداقل 2 ساله در بازارهای داخلی را داشته باشد.

وی افزود: تولید داروهای بیماران ام.اس نخستین محصول این شرکت بود و بدین ترتیب نخستین دارویی است که به بازارهای صادراتی راه یافته است.

حامدی‌فر با اشاره به حضور موفق داروهای ام.اس در خارج از کشور خاطرنشان کرد: این فرآورده در 3 سال گذشته صددرصد بازار روسیه را از رقیب آمریکایی گرفته و همچنین رضایتمندی پزشکان و بیماران را به همراه دارد.

وی تصریح کرد: این محصولات با کیفیت کاملا مشابه برندها از نظر ایمنی و اثربخشی با 30 تا 60 درصد زیر قیمت ارائه شده که این امر مزیت مهمی در بازار رقابت محسوب می‌شود.

حامدی‌فر با اشاره به اینکه 150 داروی دانش بنیان وجود دارد که تنها 18 قلم از آن در کشور تولید می‌شود, گفت: اقلام باقی‌مانده می‌تواند اهداف خوبی برای تولید و توسعه فراهم کند.

مدیرعامل شرکت سیناژن اضافه کرد: در سال گذشته 400 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی در کشور ایجاد کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: ظرفیت تولید این شرکت برای نیازهای خاور میانه در نظر گرفته شده که در صورت وجود شرایط مناسب صادرات نیز انجام می‌شود.

حامدی فر افزود: یکی از فعالیت‌های منحصر به‌فرد شرکت سیناژن در 6 ماهه اخیر این بوده که به جای تکنولوژی گیرنده که تاکنون در صنایع دارویی اجرا می‌شد، بزرگترین شرکت داروسازی ترکیه از تکنولوژی سیناژن بهره گرفته و محصولات خود را تحت لیسانس این شرکت تولید می‌کند که این امر نقطه عطفی در صنعت و تکنولوژی کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon