۴۴۳ هزار و ۳۳۷ فقره تخلف رانندگی در مشهد مقدس به ثبت رسید

443 هزار و 337 فقره تخلف رانندگی در مشهد مقدس به ثبت رسید

خبرگزاری تسنیم: رئیس پلیس راهور خراسان رضوی گفت: پس از نصب دوربین در بزرگراه‌های شهر مشهد در نیمه نخست امسال ۴۴۳ هزارو ۳۳۷ فقره تخلف رانندگی به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، حمید رضا گرایلی ظهر امروز در نشستی خبری پیرامون تشریح برنامه هفته ناجا اظهار کرد: فعالیت‌های پلیس راهور در حوزه‌های اجرائیات، ازمایشات، امور آموزشگاه‌های رانندگی، شماره گذاری و صدور گواهینامه بصورت ستادی است.

وی با اشاره به این مطلب که خراسان رضوی در بحث تاسیس آموزشگاه‌های رانندگی پایه‌های یک، دو و سه رتبه اول را به خود اختصاص داده است، افزود: در حال حاضر 6 باب آموزشگاه پایه یک، 9 باب آموزشگاه پایه دو و 105 باب آموزشگاه پایه سه در استان راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه مرکز تعویض پلاک شماره دو مشهد همزمان با هفته ناجا بصورت رسمی راه اندازی می‌شود چرا که این مرکز در حال حاضربصورت آزمایشی فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: مراکز تعویض پلاک شماره سه در شهرستان سبزوار و مرکز تعویض پلاک شماره چهار نیز در شهرستان نیشابور راه اندازی می‌شود.

گرایلی به فعالیت‌های حوزه اجرائیات پلیس راهور استان اشاره کرد و افزود: واحد رسیدگی به تخلفات در مراکز راهنمایی و رانندگی تاسیس شده است که در این مراکز یکی از قاضیان دادگستری و یک نفر کار‌شناس راهنمایی و رانندگی دررابطه با اعمال قانون رای صادر می‌کنند و در این حوزه راهنمایی و رانندگی هیچکونه دخل و تصرفی ندارد.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی گفت: گواهینامه‌های جدیدی که از سوی راهنمایی و رانندگی صادر می‌شوند بصورت هوشمند و تجمیعی است.

وی با اشاره به این مطلب که با برنامه‌های ریزی‌های صورت گرفته به دنبال کاهش تصادفت فوتی و برقراری نظم و انضباط ترافیکی هستیم، بیان کرد: بیشترین تصادفات جرحی و فوتی به دلیل انجام تخلفات رانندگی پرخطر رخ می‌دهد وبه همین منظور برای کاهش تصادفات و جلویگیری از تخلفات حادثه سازو کنترل سرعت رانندگان60تا70 دوربین در بزرگراه‌های سطح شهر مشهد مقدس نصب شده است.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی با اشاره به این مطلب که پس از نصب دوربین در بزرگراه‌های شهر مشهد در نیمه نخست امسال 443 هزارو 337 فقره تخلف رانندگی به ثبت رسیده است، تصریح کرد: فعالیت و کنترل پلیس راهور استان حدود 69درصد افزایش داشته است.

وی افزود: درهمین راستا از 8 مرداد طرح ترافیکی زوج و فرد درخیابانهای اطراف حرم اجرا شد که این طرح همچنان در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی ادامه دارد.

گرایلی با شاره به این مطلب که بر اساس نظر سنجی‌های صورت گرفته از اقشار مختلف مردم جامعه از اجرای این طرح در خیابان‌های اطراف حرم رضوی رضایت داشته‌اند، تصریح کرد: جلویگیری از آلودگی هوا، جلویگیری از اتلاف وقت مردم و صرفه جویی در مصرف انرژی و سوخت از جمله مهم‌ترین اهداف اجرای طرح زوج و فرد در خیابان‌های اطراف حرم رضوی است.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی افزود: دربازده زمانی 8 مرداد تا 31شهریور تعداد کل خودروهای وارد شده به طرح زوج و فرد 5میلیون و47 هزار و 798 خودرو بوده است که از این تعداد 4میلیون و 53 هزارو 930 دستگاه خودرو شخصی و مابقی وسایط نقلیه ورودی به طرح خودروهای حمل و نقل عمومی، خودروهای پلاک دولتی و خودروهای نظامی بوده است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین یک میلیون و 975خودرو بصورت غیر مجاز وارد محدوده طرح ترافیکی شده بودند که از این تعداد 43 درصد خودروهای وارد شده به طرح زائران بوده‌اند و 53 درصد خودرو‌های وارد شده به طرح ترافیکی زوج و فرد خودروهای پلاک مشهد بوده است.

گرایلی گفت: به منظور کاهش تخلفات حادثه ساز و تامین انضباط ترافیکی در سطح شهر با خودروهای که آلودگی صوتی، زیست محیطی ایجاد می‌کنند برخورد می‌کنند.

وی به اجرای طرح شبانه پلیس راهور اشاره کرد و افزود: در این طرح پرسنل پلیس راهور از ساعت 22تا 6صبح با گشت‌های موتورسیکلت اقدام به شناسایی تخلفات رانندگی در سطح شهر می‌کنند که در این رابطه 9هزارو 644مورد تخلف از سوی پرسنل چپلیس راهور به ثبت رسیده است.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی عنوان کرد: در قالب اجرای این طرح 480خودرو و 659موتورسیکلت توقیف شده است.

وی بیان کرد: در قالب تعویض پلاک، نقل و انتقالات 134هزارو 774 خودرو و 16هزارو 397 تعویض پلاک، نقل و انتقالات موتور سیکلت در نیمه نخست امسال صورت گرفته است.

گرایلی با اشاره به این مطلب که در نیمه نخست امسال در حوزه تصادفات فوتی 196 هزار نفر فوت کرده‌اند که میزان تصادفات منجر به فوت نسبت به سال گذشته 29نفر کاهش یافته است، افزود: همچنین در تصادفات حرجی درنیمه نخست امسال دودرصد افزایش داشته‌ایم.

وی به تعداد خودرو‌ها و موتور سیکلت‌های توقیفی درشش ماهه نخست امسال در سطح خراسان رضوی اشاره کرد و گفت:    52 هزار و 516 خودرو و  39 هزار و 334 دستگاه موتور سیکلت در نیمه نخست امسال اعمال قانون و توقیف شده است.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی رژه موتوری موتور سیکلت سواران، برگزاری همایش همیاران پلیس، تقدیر از رانندگان نمونه سطح شهر و تجلیل از نمونه‌های ترافیکی را از جمله برنامه‌های هفته ناجا از سوی پلیس راهوراستان برشمرد.

وی تصریح کرد: همزمان با هفته نیروی انتظامی ساعات اداری فعالیت بخش‌های رسیدگی به تخلفات رانندگی، ستادترخیص خودرو‌ها و موتور سیکلت‌ها، شماره گذاری و تعویض پلاک تا ساعت 16 و ساعت ارائه خدمات پارکینگ‌های تا ساعت 17 آماده پاسخگویی به مراجعه کنندگان هستند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon