تفاهم‌نامه همکاری بین آموزش و پرورش و محیط زیست کرمانشاه منعقد شد

تفاهم‌نامه همکاری بین آموزش و پرورش و محیط زیست کرمانشاه منعقد شد

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: قرار داد ۵ ساله‌ای میان آموزش و پرورش و محیط زیست کرمانشاه به منظور آموزش صحیح و ارتقاء فرهنگ زیست محیطی منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، سلیمان محبی در نشستی که پیش از ظهر امروز پیرامون انعقاد قرارداد همکاری‌های دوجانبه در اداره کل محیط زیست کرمانشاه برگزار شد اظهار کرد: انعقاد تفاهم‌نامه میان محیط زیست و آموزش و پرورش استان سبب فرهنگ‌سازی و بهبود فعالیت‌های زیست محیطی می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با استناد به حدیث پیامبر اعظم (ص) حفظ و پاکیزگی طبیعت را امری همگانی دانست و افزود: در فرهنگ اسلامی و نیز ایران باستان بر حفاظت از محیط زیست تأکید بسیار زیادی شده است.

وی بی‌توجهی به منابع طبیعی و خدا‌دادی را عامل ایجاد بحران‌های زیست محیطی در کشور و به‌ویژه استان کرمانشاه دانست و گفت: استفاده نامعقول و حفر بیش از اندازه چاه‌های آب سبب نابودی رودخانه قره‌سو شده که این امر نشان‌دهنده ضرورت فرهنگ سازی در این زمینه است.

محبی آموزش و پرورش را بهترین و مهمترین مکان برای فرهنگ‌سازی  زیست محیطی دانست و بیان کرد: آموزش و پرورش با آموزش صحیح دانش‌آموزان از طریق مقاله، انشاء نویسی، سخنرانی و مسابقه می‌تواند بهترین حامی برای محیط زیست باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه  به منظور اجرای تعلیمات حفاظت از طبیعت خواستار ارائه طرح و برنامه از سوی مسئولان محیط زیست استان شد و گفت: در متن تفاهم‌نامه همکاری زیست محیطی به 12 بند اشاره شده که باید به مدت 5 سال توسط این 2 اداره کل اجرایی شود و نیز این مفاد قابل تجدید نظر است و در صورت لزوم امکان الحاق بند دیگری به آن وجود دارد.

محبی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری حفاظت از محیط زیست را وظیفه تمام انسان‌ها عنوان و خاطرنشان کرد: فرهنگ صحیح بهره‌وری از طبیعت باید به همگان آموزش داده شود و همه افراد باید خود را مالک طبیعت و مسئول مراقبت از آن بدانند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon