پیشرفت علمی،‌ اقتصادی و سیاسی در گرو امنیت است


پیشرفت علمی،‌ اقتصادی و سیاسی در گرو امنیت است

خبرگزاری تسنیم: فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: پیشرفت علمی،‌ اقتصادی ، سیاسی ،‌نظامی، فرهنگی و اجتماعی در گرو امنیت و در سایه پرچم ولایت است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در صبحگاه عمومی فرماندهی انتظامی استان قم اظهار داشت: تقارن هفته ناجا را با اعیاد ذی‌الحجه به فال نیک گرفته و تبریک عرض می‌کنم؛ دو مناسبت مهم این ماه هر دو متعلق به امامت و ولایت است، تلاش دشمنان در شیعی‌کردن عید غدیر و انحصار آن به شیعیان است اما این عید بزرگ متعلق به همه مسلمانان است و با ابلاغ آیات و اجتماع در حجه الوداع تکلیف بشریت بعد از پیامبر(ص) روشن شده است.

وی افزود: دشمنان تلاش کردند بگویند قرآن برای هدایت بشر کفایت می‌کند و تفسیر محبت ولایت و اقتدا را منحرف کنند و راهنمایان را حذف کنند، طولی نکشید که سر اباعبدالله و خاندان پیامبر را جدا کردند و بعضی را به اسارت بردند، انحراف‌های کوچکی که در یک زمان ایجاد می‌شد، با گذر زمان از مبدا این فاصله خیلی زیاد خواهد بود.

احمدی مقدم ادامه داد: امام رضوان الله علیه بعد از 14 قرن، حکومت ولایی را احیا و با گذر از مسیر مکتب عاشورا بار دیگر پرچم ولایت را در کشور ما برافراشت؛ این کار بسیار بزرگی بود، امروز نمایش یک چهره رحمانی، به روز، موافق پیشرفت، اهل تعامل و تفاهم با همه ملت‌ها گرچه داعیه حقانیت دارد اما با زور پیش نمی‌رود و باید الگوی عملی برای همه بشریت معرفی شود.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: ناجا هم در چنین نظامی پاسدار امنیت و برقرار کننده نظم و امنیت است، پلیس ما با تمام پلیس‌های دنیا متفاوت است ، ماموران پلیس عمدتا پاسداران حکومت و حافظان حاکمان هستند ولی ما در مملکت جمهوری اسلامی همانگونه که حضرت امیرالمومنین(ع) می‌فرمایند: «همه سربازان و نیروهای مسلح و دژهای مستحکم مردم و جامعه هستند، تهدیدات را از جامعه دور و از جامعه حفاظت می کنند و علت وجودی آنها مردم و امنیت مردم است» هستیم.

وی اضافه کرد: سبیل‌الامن یعنی راه‌های امنیت از طریق نیروی انتظامی می‌گذرد، اگر امنیت نباشد هیچ تلاش و فعالیتی امکان‌پذیر نیست، پیشرفت علمی،‌ اقتصادی، سیاسی،‌ نظامی، فرهنگی و اجتماعی در گرو امنیت و در سایه پرچم ولایت است.

احمدی مقدم تصریح کرد: دشمنان تلاش می‌کنند این نور الهی را خاموش کنند ولی خداوند حفظ کننده این نور است، این سنت الهی است، سر خم نکردن در مقابل دشمن و مجاهدت در راه خدا قطعا منجر به حصول به هدف و توفیق خواهد شد.

وی بیان کرد: شرط مجاهدت خستگی‌ناپذیری و اخلاقی و تلاش فقط برای خداست و باید خالصانه باشد، ناجا به عنوان پاسدار ارزش‌ها باید عناصر معنوی درونی و عناصر مادی لازم را برای انجام ماموریت خود تدارک ببیند.

احمدی مقدم عنوان کرد: باید قادر باشیم به نیازهای مردم در عرصه خدمات پاسخ دهیم و نظم و امنیت را در جامعه تامین کنیم، باید اشراف به تهدیدات حال و آتی داشته و آمادگی لازم و متناسب با تهدیدات را کسب کنیم، تقویت جهاد حرفه‌ای سازمان از نظر بعد مادی و معنویت و تقویت و نوسازی تجهیزات می‌تواند ابعاد آن باشد و در چارچوب تقویت کارآمدی که شعار ما در هفته ناجاست، قرار بگیرد.

وی افزود: کارآمدی جز از طریق جهاد و تلاش مجاهدانه هرگز محقق نخواهد شد و آن اقتداری که ناجا به دنبال آن است یک اقتدار متکی به معنویت، مردمی و تعامل با مردم به عنوان نیروهای مصلح اجتماعی است ،با رعایت احکام الهی و در برخورد با مجرمان حق تجاوز از حدود الهی را نداریم، قانون و احکام شرع میثاق بین ما و مردم و علت وجودی ناجاست.

فرمانده ناجا ادامه داد: قم به عنوان یک استان مهم، پایگاه علمی جهان اسلام ، شهری مقدس و نورانی ، مرکز سیاحتی و زیارتی که میلیون‌ها عاشق ولایت و شیفته حضرت معصومه(س) در سال برای پابوسی و زیارت به قم سرازیر می‌شوند، از ده‌ها کشور طالبان علوم دینی به قم می‌آیند.

وی افزود: قم از همه ابعاد برجسته و ویژه است،حوزه علمیه قم شاید تنها حوزه علمی است که تولید آن قطعا" از دیرباز بومی و داخلی  بوده و در کل جهان بالاترین علوم را داریم و جایگاه قم هر روز اهمیتش بیشتر می‌شود، سال به سال زائران افزوده می‌شود، گسترش حوزه علمیه بیشتر می‌شود، قم خودش به لحاظ جغرافیایی و موقعیت چهار راهی و چند راهی قرار گرفته و خود این یک اهمیت ترافیکی برای قم ایجادکرده است، ساکنان و فعالیت‌های اقتصادی رو به گسترش است، دانشگاه‌های متعدد که گویای اهمیت و جایگاه امین استان و شهر قم است.

احمدی‌مقدم اظهار داشت: خوشبختانه نیروی انتظامی در سایه مجاهدت و همکاری همه مسئولان و علمای بزرگوار خصوصا اعضای شورای تامین که همکاران ما در عرصه نظم و امنیت هستند و با تعامل و همکاری این عزیزان نیروی انتظامی توانسته است امروز امنیت مطلوبی در قم و در کل کشور فراهم کند.

وی افزود: اگر امروز قم را با بعضی شهرهای دیگر مقایسه کنیم، قاعدتا در آن ها یا حادثه مشاهده می‌شود یا انتظار وقوع حادثه‌ای است، اما در قم با امنیت کامل و فراغ بال زیارت می‌کنند، کار می‌کنند، کسب علم می‌کنند و در حال تلاش و معیشت هستند، این توفیقی است که اولا" در سایه مجاهدت‌های همکاران است و همه مسئولان امنیتی که در این حوزه نقشی دارند و بعد عنایت الهی و لطف خداوند که بسیاری از این توطئه ها را از کشور ما دور می کند یا بیش از وقوع آن خنثی می‌کند.

فرمانده ناجا ادامه داد: در هر صورت ناجا به عنوان یک پلیسی که حافظ مردم و پاسدار ارزش ها با مهمترین تهدیدات و چالش ها مواجه و در منطقه بسیار پرتنش مشغول انجام وظیفه است و باید یک الگو  الهام بخش اخلاقی و حرفه‌ای، رعایت حقوق شهروندی و رعایت احکام شرع، متعهد ،‌بصیر، باایمان و شجاع باشد.

وی تصریح کرد: تقویت عناصر تخصصی و کارآمدی، قدرت گفتمان با مردم ابعاد مهمی است که ما باید این ابعاد جامعه شناختی و ‌روان شناختی را دائما رصد و تقویت کنیم و چنین پلیسی باید عاری از فساد و پلشتی ها باشد.

احمدی مقدم خاطرنشان کرد: دشمن و شیطان دائماً در کمین‌گاه است، کمین‌گاه هم آنچنان که در سیستان و بلوچستان چند روز پیش دیدیم بعضاً با تفنگ دشمن طرفیم این رویارویی آسان‌تر است، اما مصاف با دشمنی شیطان که وسوسه‌کننده است و با امکانات می‌خواهد از ما عبور کند، سخت و پیچیده‌تر است، بنابراین ما باید شجاعت، قناعت، مناعت و خدا را ناظر دیده و ابعاد ایمانی و روحی خود را تقویت کنیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon