فرضیه هدف قرار گرفتن هواپیما کاملاً مردود است/ دستگیری تعدادی اشرار در سراوان


فرضیه هدف قرار گرفتن هواپیما کاملاً مردود است/ دستگیری تعدادی اشرار در سراوان

خبرگزاری تسنیم: فرمانده نیروی انتظامی گفت: بقایای هواپیمای سانحه‌دیده نشان می‌دهد فرضیه هدف قرار گرفتن هواپیما کاملاً مردود است.

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری تسنیم سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این هواپیما یک هواپیمای گران‌قیمت بوده و قیمت آن حدود 6 تا 10 میلیون دلار است که برای پرواز در ارتفاع‌های بالا و مسافت‌های طولانی با ایمنی بالایی طراحی شده است و استانداردهای آن با هواپیمای بزرگ atr برابری می‌کند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا شایعات برخی شبکه‌های بیگانه مبنی بر مورد هدف قرار گرفتن این هواپیما صحت دارد یا خیر، با رد این ادعا گفت: بقایای هواپیما معلوم می‌کند که مورد هدف قرار گرفته یا خیر؛ لذا فرضیه هدف قرار گرفتن این هواپیما مردود است چرا که این پرنده در ارتفاع 19هزار پایی پرواز کرده و سلاح‌های دوش‌پرتاب و قابل حمل با نفر تنها قادر به هدف قرار دادن پرنده‌هایی با ارتفاع 12هزار پایی هستند.

احمدی‌مقدم ادامه داد: متأسفانه این رسانه‌ها تلاش می‌کنند با ناامن جلوه دادن فضا، تروریست‌ها را قوی جلوه دهند.

فرمانده نیروی انتظامی در تشریح علت این ماجرا افزود: طبق بررسی‌های انجام شده هنوز مشخص نیست به چه دلیل موتورهای این هواپیما خاموش شده و این در حالی است که این پرنده قادر به پرواز با موتورهای خاموش تا مسافت‌های چند 10 کیلومتر بوده است. لذا به نظر می‌رسد اگر این سانحه در روشنایی روز اتفاق افتاده بود و عوارض زمین به‌طور کامل مشخص بود این اتفاق ناگوار رخ نمی‌داد چرا که این هواپیما هنگام نشستن روی زمین سرعتی معادل 150 تا 200 کیلومتر داشته که با سرعت یک اتومبیل برابری می‌کند. علی‌ای‌حال بررسی‌های در دست ما برای جلوگیری از حوادثی از این دست است.

فرمانده ناجا با به‌موقع توصیف کردن اطلاع رسانی سانحه هواپیمای نیروی انتظامی گفت: بررسی‌های فنی ادامه دارد و هنوز علت سانحه به‌طور کامل مشخص نشده و در حال حاضر نمی‌توان اظهار نظری در خصوص علت این سانحه داشت.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه 5 فروند از هواپیمای سقوط کرده در نیروی انتظامی فعال هستند، گفت: پس از این سانحه دستور داده شد تا این هواپیماها به‌جز پروازهای آموزشی، هیچ پرواز دیگری نداشته باشند.

وی ادامه داد: در دنیا تعداد قابل توجهی از این نوع هواپیما وجود دارد و هواپیمای مذکور از نوع هواپیماهای ایمن و کم‌سانحه است ولی شاید عمر بالای این هواپیماها نقطه آسیب آنها باشد.

فرمانده ناجا ادامه داد: دولت باید حمایت‌های لازم را برای خرید هواپیماهای جدید در نیروی انتظامی داشته باشد چرا که وسایل پرنده در هواناجا خدمات زیادی به شهروندان داده و در عملیات‌های امداد و اورژانس کمک‌‌حال دولت و مردم است.

احمدی‌مقدم افزود: البته عدد قابل توجهی از وسایل پرنده با عمر 7 تا 10 سال نوسازی شده و در حال حاضر 20 فروند بالگرد با متوسط عمر پایین‌تر از 10 تا 15 سال در نیروی انتظامی در حال خدمت‌اند و بالگردهای قدیمی صرفاً برای موارد آموزشی به کار گرفته می‌شوند.

وی با بیان اینکه در دو سال اخیر 90 فروند هواپیما و وسایل پرنده سبک به نیروی انتظامی وارد شده است، از خرید پرنده‌های دیگر نیز خبر داد.

وی درباره حوادث سراوان نیز گفت: تعدادی از اشرار در منطقه سراوان دستگیر شده‌اند و تعدادی نیز به آن سوی مرزها فرار کرده‌اند ولی همچنان عملیات ما برای دستگیری این اشرار ادامه دارد.

احمدی‌مقدم با تأکید بر اینکه ناامنی‌های اخیر از طریق مراجع دیپلماتیک نیز در حال بررسی است و وزیر کشور به‌طور جدی موضوع را پیگیری می‌کند، گفت: البته علی‌رغم تمام این اقدامات نباید انتظار نتایج شگرفی را داشته باشیم چرا که کشور پاکستان مدت‌هاست هیچ نگرانی مرزی از جانب مرزهای کشور ما ندارد و بهترین راهکار برای مقابله با چنین اتفاقاتی تکمیل عملیات انسداد مرزی است.

احمدی‌مقدم با تأکید بر لزوم تکمیل عملیات انسداد مرزی در مرزهای شرقی کشور گفت: متأسفانه محدودیت منابع تکمیل انسداد مرزهای شرقی کشور را کندتر کرده است و اگر دولت و مجلس حمایت‌های لازم را در بحث بودجه و در خصوص انسداد مرزهای شرقی انجام دهند، ما قادریم تا پایان سال آینده، انسداد مرزهای شرقی را تکمیل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: البته نیروهای فنی و مهندسی در مرزهای شرقی کشور به‌صورت جدی فعالیت خود را ادامه می‌دهند و اقدامات اخیر اشرار واکنشی به دستاوردهای ما است. لذا امیدواریم با تکمیل انسداد مرزهای سراوان، شاهد امن شدن مرزهای این منطقه همچون مرزهای زابل و زاهدان باشیم.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon