پژوهشکده علوم محیطی در دانشگاه پیام نور اراک ایجاد می‌شود

پژوهشکده علوم محیطی در دانشگاه پیام نور اراک ایجاد می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس دانشگاه پیام نور استان مرکزی گفت: دانشگاه پیام نور باید شاخصه‌های علمی خود را گسترش دهد که ایجاد پژوهشکده علوم محیطی در دانشگاه پیام نور اراک در گروه علوم زمین، منابع طبیعی از مهم ترین اقدامات این دانشگاه در این راستا است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، هادی غفاری پیش از ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از سالن ورزشی یادگار امام(ره) با اشاره به بهره‌برداری از 15 سالن ورزشی پیام نوربه طور همزمان در 8 استان کشور اظهار کرد: این پروژه‌ها در راستای ترویج فرهنگ ورزش و نهادینه کردن آن در بین نسل جوان به ویژه دانشجویان پیام نوربه بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: در حال حاضر شهرستان‌های اراک، دلیجان، ساوه و خمین از مجموع 13 واحد دانشگاهی پیام نور در استان مرکزی دارای سالن ورزشی تکمیل، تجهیز و راه اندازی شده هستند و در آن ها فعالیت‌های ورزشی انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه پیام نور استان مرکزی تصریح کرد: عملیات احداث سالن ورزشی یادگار امام(ره) در خمین از سال 90 در دستور کار این دانشگاه قرار گرفته که این مهم در سال گذشته به پایان رسید.

غفاری با اشاره به اعتبار ساخت این سالن گفت: این سالن با اعتباری بیش از 17.5 میلیارد ریال و در زمینی به مساحت هزار و 740 متر مربع احداث شده و یک سالن ورزشی چند منظوره با قابلیت 100 نفر تماشاچی و بر اساس استانداردهای کمیته ملی المپیک احداث شده است.

وی افزود: دانشگاه پیام نور استان مرکزی تاکنون رشد خوبی داشته و با دارا بودن 13 واحد دانشگاهی پذیرای 24 هزار دانشجو و 100 نفر عضو هیئت علمی است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان مرکزی تصریح کرد: سرانه فضای ورزشی کشور حدود یک متر و 37 سانتیمتر بوده که این رقم در استان با یک متر و52 سانتیمتر بالاتر از کشور قرار دارد.

غفاری با اشاره به اهمیت ورزش در این دانشگاه گفت: دانشجویان این دانشگاه به ویژه دختران در رشته تیراندازی و کاراته اکنون مقام برتر کشوری کسب کرده‌اند و در ر‌شته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند.

وی افزود: دانشگاه پیام نور استان مرکزی در بخش آموزش مجازی در کشور در رشته‌های مدیریت، زبان انگلیسی و علوم تربیتی عنوان مراکز شاخص را دارد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان مرکزی تصریح کرد: دانشگاه پیام نور باید شاخصه‌های علمی خود را گسترش دهد که ایجاد پژوهشکده علوم محیطی در دانشگاه پیام نور اراک در گروه علوم زمین، منابع طبیعی از مهم ترین اقدامات این دانشگاه در این راستا است.

غفاری با اشاره به اهمیت وجود دانشگاه‌ها در توسعه استان گفت: دانشگاه‌ها و مسئولان باید با یکدیگر تعامل داشته باشند زیرا دانشگاه‌ها بهترین اتاق فکر مسئولان شهرستان هستند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon