بخاری با گرید انرژی A در کشور تولید نمی‌شود

بخاری با گرید انرژی A در کشور تولید نمی‌شود

خبرگزاری تسنیم: رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با تایید سخن وزیر صنعت در رابطه با عدم وجود بخاری با گرید عالی گفت: هیچ کدام از بخاری‌های داخلی دارای گرید عالی نیست و این درحالی است که میزان مصرف و ارائه انرژی بروی دستگاه حک نمی‌شود.

محمدرضا طحان‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با تایید صحبت‌های نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر این که بخاری‌های تولیدی در ایران دارای گرید‌های عالی و مطلوب نیست، اظهار کرد: هیچ کدام از بخاری‌های تولیدی در ایران دارای گرید رتبه‌های بالای انرژی نیست.

وی ادامه داد: سازمان استاندارد به تولیدکنندگان کولر و بخاری ابلاغ کرده‌ که تولیدات خود را به رتبه‌های A،B و C برسانند و این در حالی است که تولیدات داخلی این محصولات گرید E وD  است.

این فعال صنفی بیان کرد: روی بخاری و یخچال‌های تولیدی مدل دستگاه حک می‌شود اما دبی یا به اصطلاح میزان مصرف کالری و ارائه انرژی برحسب کالری بروی دستگاه حک نمی‌شود، به طور مثال بخاری در بازار به عنوان 12 هزار ارائه می‌شود که با کیفیت‌ترین تولید تنها 7800 کالری است.

طحان‌پور با بیان اینکه واردات بخاری به کشور صورت نمی‌گیرد، خاطرنشان کرد: بخاری‌های تولیدی ایران به برخی کشورهای همسایه و قاره آفریقا صادر می‌شود.

وی در پایان گفت: افراد بخاری‌های بدون دودکش را در فضاهای بسته همچون اتاق خواب و حمام استفاده نکنند و در کنار آن برای استفاده از بخاری‌های دارای دودکش حتماً مسیر لوله دودکش چک شود.

انتهای پیام/1

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه