نوزدهمین کنفرانس سران مختار استارت خورد/ واعظی سخنران فردا شد

نوزدهمین کنفرانس سران مختار استارت خورد/ واعظی سخنران فردا شد

خبرگزاری تسنیم: نوزدهمین کنفرانس سران مختار با حضور بیش از سه هزار شرکت کننده از سراسر جهان در بوسان کره جنوبی آغاز به کار کرد.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در اجلاس سران مختار 2014 که با حضور 104 وزیر، 35 معاون وزیر و بیش از 50 نماینده ویژه کشورها همراه است، حمدون توره دبیرکل در سخنانی گفت: از سال 2007 تا کنون تعداد مشترکان تلفن همراه در سطح جهان از 2.6 میلیارد به 3.9 میلیارد نفر رسیده و در همین دوره، تعداد استفاده کنندگان از اینترنت نیز از 1.2 میلیارد به 3.9 میلیارد نفر افزایش یافته است.

وی در ادامه با یادآوری نیاز به تصمیم‌گیری‌های جسورانه برای کمک به برقراری ارتباطات گفت: امروزه ICT یک نیاز است و با توجه به این که میلیون‌ها نفر در دنیا هنوز به ارتباطات دسترسی ندارند، لازم است برنامه‌ریزی کرد تا آحاد مردم به آن دسترسی یابند.

این اجلاس که با پخش پیام ویدیویی دبیرکل سازمان ملل متحد و سخنرانی رییس جمهور کره جنوبی افتتاح شد رییس جمهور کره جنوبی در سخنانی خطاب به نمایندگان کشورها ITU را محور همکاری‌های بین‌المللی دانست و گفت: ارتباطات و فناوری اطلاعات نقش بسیار مهمی در توسعه زیرساخت کشورها و توسعه اقتصادی دارد.

بان‌کی‌مون دبیرکل سازمان ملل نیز در پیام خود به نوزدهمین کنفرانس سران مختار، با اشاره به نقش ارتباطات و فناوری اطلاعات در نزدیک کردن مردم به یکدیگر، پهن باند را باعث کاهش شکاف دیجیتالی بین کشورها عنوان کرد و ICT را کلید دستیابی به توسعه پایدار برشمرد.

واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز که در راس هیاتی در این اجلاس حضور دارد، در روز دوم کنفرانس سخنرانی خواهد کرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه
آسیاتک