تلاش برای اضافه شدن چاپخانه‌داران به فهرست مصادیق معاف از مالیات بخش فرهنگ

تلاش برای اضافه شدن چاپخانه‌داران به فهرست مصادیق معاف از مالیات بخش فرهنگ

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل دفتر حقوقی وزارت ارشاد از تلاش برای افزوده شدن چاپخانه‌داران فعال در چاپ کتاب به فهرست مصادیق مشاغل معاف از مالیات بخش فرهنگ خبر داد.

لادن حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ با اشاره به تدوین فهرست مصادیق مشاغل فرهنگی معاف از مالیات گفت:‌ خوشبختانه کتابفروشان نیز پس از ناشران به این فهرست اضافه شده و در ادامه سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز فهرست پیشنهادی خود را ارائه کرد که ما با توافق سازمان مالیاتی این مشاغل را نیز به فهرست اضافه کردیم.

وی ادامه داد:‌ اما اکنون ما در حال رایزنی برای افزودن چاپخانه‌داران و فعالان چاپ که در امر کتاب فعالیت می‌کنند،‌ به فهرست مشاغل معاف از مالیات هستیم،‌ چرا که به هر حال چاپخانه‌داران نیز بخشی از چرخه تولید کتاب محسوب می‌شوند و چون کتاب معاف از مالیات است،‌ چا آن نیز باید معاف از مالیات باشد. این در حالی است که پیش از این مسئولان سازمان امور مالیاتی معتقد بودند که چاپ در حوزه صنعت قرار دارد و نه فرهنگ و بنابراین معاف از مالیات نیست.

حیدری گفت:‌ امیدوارم که افزوده شدن چاپخانه‌داران فعال در حوزه کتاب نیز ببه زودی مورد توافق طرفیت قرار بگیرد و نیازمند چانه‌زنی‌‌های بسیار نباشدف‌ تا ما این فهرست را هر چه سریعتر به امضای طرفیت تفاهم برسانیم.

وی با اشاره به دیدار فعالان فرهنگ و هنر با طیب‌نیا وزیر اقتصاد و امور دارایی گفت:‌ آقای وزیر در این نشست در زمینه تخصصی‌شدن کارشناسی‌ها قول مساعد دادند و امیدواریم که این دیدار‌ها به نزدیک‌تر شدن تفاهم‌ها منجر شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران