نیروگاه‌های کشور بزرگ‌ترین متخلفان حوزه فرآورده‌های نفتی


نیروگاه‌های کشور بزرگ‌ترین متخلفان حوزه فرآورده‌های نفتی

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق فرآورده‌های نفتی، نیروگاه‌های کشور را بزرگترین متخلفان در این حوزه دانست و گفت: در پایشی که در یکی از نیروگاه های کشور صورت گرفت ۱۰ درصد از سوختی که به این نیروگاه اختصاص یافته بود وارد نیروگاه نشده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، قاسم خورشیدی در نشست دبیران کمیسیون‌های استانی ستاد مبارزه با قاچاق کالا وارز، با بیان اینکه در سال گذشته روزانه 247 میلیون لیتر از 5 فرآورده سوخت یارانه‌ای در کشور توزیع می‌شد، گفت: در 6 ماهه نخست سال جاری به استثنای بنزین در سایر فرآورده‌ها با کاهش توزیع مواجه بودیم.

مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق فرآورده‌های نفتی و نظارت بر حمل و نقل بیشترین کاهش توزیع را مربوط به نفت کوره اعلام کرد و افزود: بیشترین تمرکز صورت گرفته از سوی ستاد بر روی نفت گاز است که در بخش‌هایی همچون حمل و نقل، نیروگاه‌ها، کشاورزی، صنایع و سایر بخش‌ها توزیع می‌شود.

وی با اشاره به فعال بودن 745 هزار کارت سوخت ناوگان حمل ونقل دیزلی در کشور گفت: 780 هزار کارت سوخت برای ناوگان حمل و نقل دیزلی صادر شده که از این تعداد 745 هزار فعال بوده و روزانه 120 میلیون لیتر حق برداشت سوخت به حسابشان واریز می‌شود.

مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق فرآورده‌های نفتی و نظارت بر حمل و نقل، با اشاره به برخی از راهکارهای اجراشده به منظور جلوگیری از قاچاق سوخت گفت: اجرای طرح منطقه‌ای عرضه سوخت، اصلاح دوره ذخیره سازی حق برداشت از 72 ساعت به 48 ساعت، اصلاح بانک اطلاعاتی فی مابین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پلیس راه کشور از جمله اقدام‌ها و راهکارهای اجرا شده در این زمینه بوده است.

خورشیدی بخش عمده تخلفات در حوزه فرآورده‌های نفتی را در نیروگاه‌های کشور اعلام کرد و گفت: 82 نیروگاه فعال در کشور داریم که در سال 92 به میزان 27 میلیارد لیتر سوخت دریافت کرده‌اند.

وی نظارت و کنترل را در جلوگیری از بروز تخلف در نیروگاه‌ها موثر دانست و گفت: به طور مثال در پایشی که در یکی از نیروگاه های کشور صورت گرفت 10 درصد از سوختی که به این نیروگاه اختصاص یافته بود وارد نیروگاه نشده است.

خورشیدی گاز سوز کردن نیروگاه‌ها، سوخت رسانی از طریق خط لوله و تجهیز نیروگاه‌ها به وسایل کنترل کمی و کیفی سوخت تحویلی را 4  راهکار در نظر گرفته شده برای کاهش بروز تخلفات در این بخش اعلام کرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon