پیشکسوتان ورزش به دنبال راه‌اندازی دانشگاه و کمپ والیبال در ارومیه‌

پیشکسوتان ورزش به دنبال راه‌اندازی دانشگاه و کمپ والیبال در ارومیه‌

خبرگزاری تسنیم: والیبال ارومیه از چنان اعتباری برخوردار است که از خیلی وقت پیش می شد برای آن دانشگاه علمی کاربردی راه‌اندازی کرد و این شهر باید بسیار پیش از اینها کمپ تخصصی این رشته را می داشت اما این روزها، مقدمات این دو به‌تازگی آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، سه‌شنبه شب در حالی نشست هم اندیشی فعالان و پیشکسوتان والیبال ارومیه و آذربایجان غربی در شهر عاشقان والیبال برگزار شد که تا چند روز دیگر مسابقات سوپر لیگ والیبال کشور آغاز شده و جوانان والیبال دوست شهر ارومیه را غرق در لذت های این رشته ورزشی خواهد کرد.

در نشست هم اندیشی هیئت والیبال آذربایجان غربی غلامحسین کردستانچی که از دو ماه پیش از هیئت فوتبال جدا شده و به عنوان دبیر هیئت والیبال منصوب شده اظهار کرد: اولین کار پس از شروع بکار سرپرست جدید این هیئت ورزشی در آذربایجان غربی انتخاب هیئت رئیسه بود که بر اساس آن آقایان محمدحضرت پور شهردار ارومیه، فریدون سیدمصطفوی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی، حسین فروزان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، یدالله کارگر پیشه و ابراهیم وطن پرست از مربیان پیشکسوت والیبال به عنوان اعضای هیئت رئیسه جدید انتخاب شده اند.

* احیای جایگاه والیبال ارومیه در سطوح ملی 

دبیر هیئت فوتبال آذربایجان غربی گفت: در هیئت والیبال جدید تلاش می کنیم کارهایمان حاکمیتی نباشد و نقش ناظر را داشته باشیم و به دنبال واگذاری کارها به بخش خصوصی و راه اندازی مدارس والیبال در استان هستیم.

کردستانچی افزود: احیاء جایگاه والیبال ارومیه در کشور و استفاده از تمام ظرفیت والیبال استان هدف نهایی هیئت والیبال آذربایجان غربی است.

وی با اشاره به برخی توفیقات بدست آمده در ماه های گذشته در رشته والیبال برای آذربایجان غربی،کسب مقام دومی کشور در نوجوانان، سومی در جوانان و چهارمی در امیدهای بانوان را از جمله آنها برشمرد و گفت: این چنین توفیقاتی ما را راضی نمی کند بلکه نمایندگان والیبال ارومیه باید در کلیه تیم های ملی در تمام رده ها و در بانوان و آقایان حضور داشته و تاثیرگذار باشند.

دبیر هیئت فوتبال آذربایجان غربی همچنین از تهیه بانک اطلاعاتی جامع این ورزش در آذربایجان غربی خبر داد و گفت: امروز از خدمات نقی کریمی رئیس سابق هیئت والیبال آذربایجان غربی تقدیر می شود.

* والیبال ارومیه در پی کسب عناوین قهرمانی در همه رده ها

کریم فروزان سرپرست هیئت والیبال آذربایجان غربی نیز در این نشست اظهار کرد: از اینکه بعد از ٢ سال دوباره به والیبال برگشته ام بسیار خرسندم و تلاش می کنم در دوره جدید توفیقات بیشتری را کسب کنیم،آن زمان با قهرمانی کشور این مسئولیت را تحویل داده ام و اکنون نیز افق های جدیدی برای این ورزش را پیگیری می کنم.

وی با تشریح دیدگاه‌های خود درباره ورزش تصریح کرد: نگاه دولتی ورزش کشور را تضعیف کرده است و این نگاه باید تغییر یابد، همچنانکه شوروی سابق که نماد نگاه دولتی بود اما بالاخره فرو پاشید و اکنون از ان صنعت وابسته به دولت شوروی در دنیا دیگر خبری نیست چراکه توسعه باید همه جانبه و بدون اتکا به دولت باشد.

فروزان گفت: هدف‌گذاری ما باید ترانسفر مربی و بازیکن والیبال به اروپا باشد چراکه والیبال بسیار ورزش سالم و مطمئنی است و به نوعی تنها ورزش هنری نیز به شمار می آید که ورزشکار باید کاملا در محدوده خود به نشان دادن توانمندی هایش بپردازد.

* توسعه والیبال محلات و روستایی در تمام شهرهای آذربایجان غربی

وی افزود: ارومیه باید برند والیبال ایران و جهان باشد و باید برای آن با نگرش و چشمم انداز فعالیت بخش خصوصی برنامه تهیه کنیم.

فروزان گفت: با تلاش هیئت والیبال آذربایجان غربی کمپ والیبال خصوصی در ارومیه راه اندازی می شود و باید مثل گذشته شرایطی را فراهم آوریم تا والیبال در تمام روستاها و محلات شهرهای آذربایجان غربی گسترش پیدا کند.

وی از استمرار پیگیری های این هیئت برای راه اندازی دانشگاه جامع علمی کاربردی والیبال در ارومیه خبر داد و اظهار کرد: اصولاً نباید به مسائل صفر و صد یا صفر و یک نگاه کنیم چراکه نگاه سیاه و یا سفید آسیب رسان است و بیاد خاکستری را هم رنگ حساب کنیم بنابراین در عرصه والیبال باید کارهای انجام شده را قدر دانست و به هرکسی که برای اعتا این رشته کار می کند کمک کرد.

* حمایت همه جانبه پیشکسوتان والیبال از تیم شهرداری ارومیه

سرپرست هیئت والیبال آذربایجان غربی با اشاره به کار سنگین شهرداری ارومیه در تیم داری و باشگاه داری گفت: با انتقاد و نحوه بیان آن نباید شرایطی به وجود آوریم که حمایت های شهرداری ارومیه را از والیبال قطع کنیم بلکه باید وحدت داشته باشیم حتی اگر همدل هم نباشیم و در این راستا جامعه والیبال باید الگوی وحدت باشد تا این رشته بصورت اساسی تقویت شود.

فروزان تصریح کرد: به عنوان فعالان و پیکسوتان رشته والیبال باید به این رشته و رویدادهای مرتبط به آن پدرانه نگاه کنیم و همدیگر را حمایت کنیم تا دیگران در کارهایمان جرأت دخالت نداشته باشند.

وی افزود: روشن است که جهش در والیبال با همراهی آموزش و پرورش امکان پذیر است بنابراین باید زمینه حضور دانش آموزان در این رشته بیش از پیش فراهم آورده شود.

سرپرست هیئت والیبال آذربایجان غربی گفت: اصولا" برخورد جواب نمی دهد و باید تعامل سازنده داشته باشیم و در این مسیر باید اصحاب رسانه مسائل جزئی را برجسته سازی نکنند و احیا جایگاه والیبال را به عنوان هدف همگانی مان در نظر بگیریم.

فروزان تصریح کرد: شهر ارومیه به واسطه والیبال باید پیوسته روی آنتن‌ها باشد و باید این رشته و فضای پیرامون آن را بزرگ ببینیم چون برای فعالیت همه پیشکسوتان و فعالان آن به اندازه کافی جا هست و در هیئت جدید اصلاً با گدایی دنبال والیبال نیستم بلکه به دنبال درآمد و تولید ثروت در این عرصه هستیم و شرایط این کار را مهیا می کنیم.

* دیدگاه‌های پیشکسوتان والیبال آذربایجان غربی

در این جلسه آقایان عزیز پرتوی، محمود محب، رسول بنایی، حصاری، فریدون شیرین بیگی، ولی حسینی، جاوید محسن نیا، رامین مراد پور، صمدیان و ابراهیم وطن پرست از پیشکسوتان والیبال آذربایجان غربی به اظهار دیدگاه های خود درباره چگونگی ارتقا والیبال در شهر عاشقان والیبال پرداختند که شامل مواردی همچون؛ ضرورت ورود بخش خصوصی به عرصه والیبال، ترانسفر بازیکنان والیبال به خارج از کشور، پرهیز از انتصابات غیر ورزشی، کار دلسوزانه در والیبال، تاسیس آکادمی والیبال ارومیه، راه اندازی دانشگاه علمی کاربردی والیبال ارومیه، عضویت 4 پیشکسوت در هیئت والیبال استان، حمایت از مربیان و داوران والیبال استان، پرهیز از بیان نکات اختلافی، استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش و زمینه سازی برای شناسایی و کشف استعدادها، حمایت مسئولانه از تیم های قهرمان و باشگاه های خصوصی، زمینه سازی برای استمرار زایندگی در والیبال آذربایجان غربی و راه اندازی لیگ های منسجم شهرستانی و استانی بود.

در انتهای این نشست، با اهدای لوح و هدایایی از خدمات نقی کریمی رئیس سابق هیئت والیبال آذربایجان غربی تجلیل شد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon