دستگاه‌های اجرایی از عملکرد جزیره‌ای خودداری کنند


دستگاه‌های اجرایی از عملکرد جزیره‌ای خودداری کنند

خبرگزاری تسنیم: معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به پراکندگی فعالیت‌هایی که در میان سازمان‌ها و مجموعه‌ها در کشور وجود دارد، گفت: عملکرد جزیره‌ای به منابع و منافع ملی آسیب وارد کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، سید حسن هفده‌تن عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس، اظهار کرد: همیشه سعی شده است به جای اینکه جایزه را به زنجیره کاملی که در یک سازمان و سیستم طرح و هدف را پشتیبانی کردند، جایزه داده شود تنها به‌دست یک نفر داده شده است که متأسفانه سبب رشد عملکرد جزیره ای در کشور شده است.

وی با بیان اینکه عملکرد جزیره‌ای به منابع و منافع ملی آسیب وارد کرده است، افزود: ندیده شدن زنجیره‌ای که در یک سازمان طرح را پشتیبانی کرده‌اند سبب رشد عملکرد جزیره‌ای شده است و برای رفع آن باید هماهنگ عمل کرد.

هفده‌تن با اشاره به حوزه فعالیت سازمان تأمین اجتماعی در کشور، خاطرنشان کرد: اگر به دنبال حفظ سرمایه‌های بین نسلی هستیم  و قصد پایداری و حفاظت از سرمایه‌ای را داشته باشیم که واقعا سفره 40 میلیون نفر را رنگین می‌کند باید از عملکرد جزیره‌ای پرهیز کنیم.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: برای پایداری سرمایه‌های جامعه نیازمند یک‌پارچه دیدن و برنامه ریزی سیستمی و یک‌پارچگی همه دستگاه‌ها در عمل هستیم و باید در این خانواده بزرگ وزارت، نگاه‌ها را یک‌پارچه کنیم و همان گونه که موفقیت حوزه روابط کار سبب نجات اقتصاد کشور می‌شود به تعاون، تأمین اجتماعی، بهداشت و درمان و بهزیستی نیز همان نگاه وجود داشته باشد.

حجت‌الاسلام حسن مرادی، امام جمعه موقت شیراز نیز در این جلسه با اشاره به ارزش کار در دین مقدس اسلام، اظهار کرد: اولویت کار در دین اسلام به کار تولیدی در درجه اول به کشاورزی است و در دین اسلام از کشاورزان به‌عنوان گنج‌های مردم یاد می‌شود و اگر گنج‌ها نباشند، جامعه قدر به ادامه حیات نیست.

وی با معرفی دامداری به‌عنوان اولویت دوم مورد توجه اسلام، از تجارت به‌عنوان سومین عنوانی یاد کرد که در کار در دین اسلام مورد توجه است و افزود: در رتبه سوم کارها، تجارت مورد توجه و تأکید اسلام است و در دین اسلام آمده است که اگر کسی تجارت و کسب و کار را رها کند، دچار اختلال شده است مگر اینکه برای تغییر شغل باشد.

حجت‌الاسلام مرادی با اشاره به روایتی از معصومین، خاطرنشان کرد: یک کشور مستقل، کشوری است که آموزش و پرورش و دانشگاهش فعال باشند، نیروهای مسلح قدرتمند و اقتصادی قوی و قدرتمند داشته باشد و روی پای خود بایستد.

امام جمعه موقت شیراز خاطرنشان کرد: اقتصاد کشور باید به حدی به خانه‌ها راه پیدا کند که زن در اوقات فراغت بتواند کار کرده و علاوه بر کار اصلی خانه که مدیریت منزل و تربیت فرزند است به اقتصاد کشور نیز کمک کند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon